Retrospekcja: Na koncercie Coldplay w Bostonie w „kiss cam”, czyli kamerze pokazującej na telebimie wyłapanych z tłumu zakochanych, pokazano parę, która nie była zadowolona z „przyłapaniu”. Zamiast oczekiwanej przez organizatorów czułości, „zakochani” odskoczyli od siebie, wyraźnie zaskoczeni sytuacją. Frontman Coldplay Chris Martin zażartował, że osoby uchwycone przez kamerę „albo mają romans, albo są po prostu bardzo nieśmiali".
Nagranie natychmiast stało się światowym viralem, ponieważ okazało się, że...ujawniło przypadkowo romans Andy’ego Byrona, CEO nowojorskiej spółki technologicznej Astronomer z Kristin Cabot, szefową HR w tej samej firmie. Emocje podkręcał fakt, że obydwoje pozostają w związkach małżeńskich.
Na zdemaskowanych kochanków posypały się gromy krytyki z powodów moralnych z jednej strony, ale z drugiej wiele marek wprost nie mogło odmówić sobie złośliwych komentarzy i memów.
Po fali krytyki, Andy Byron najpierw został wysłany przez firmę na urlop, a zaraz potem odszedł ze spółki. To samo spotkało Kristin Cabot.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Gwyneth Paltrow „rzeczniczką” Astronomer
Po ponad tygodniu dość kłopotliwej obecności w mediach, Astronomer próbuje zmienić narrację na swój temat za pomocą żartobliwego filmu z udziałem aktorki i przedsiębiorczyni Gwyneth Paltrow.
Gwiazda wystąpiła w spocie jako „tymczasowa rzeczniczka” Astronomer, firmy na co dzień zajmującej się przetwarzaniem danych. Paltrow rozpoczyna od przedstawienia się jako osoba, która została „zatrudniona tymczasowo, aby wypowiadać się w imieniu ponad 300 pracowników Astronomer”. Następnie obiecuje odpowiedzieć na „najczęściej zadawane” pytania dotyczące firmy – ale kiedy pojawiają się krótko pokazane, na wpół wpisane pytania dotyczące tego, o czym wszyscy wiedzą, Paltrow pozostaje uśmiechnięta i trzymająca się przekazu.
„Jesteśmy podekscytowani, że tak wiele osób zainteresowało się automatyzacją przepływu danych” – mówi w filmie uśmiechnięta Paltrow. Potem wspomina nawet zbliżającą się konferencję Astronomer, po czym podsumowuje: „Teraz wrócimy do tego, co robimy najlepiej – dostarczania naszym klientom rozwiązań, które zmieniają rzeczywistość”.
Tej akcji marketingowej pewnej pikanterii i humoru dodaje fakt, iż Gwyneth Paltrow jest byłą żoną Chrisa Martina z Coldplay.