Gwiazdy jako śmieci w kampanii „Weź mnie posegreguj”

9 godziny temu 3
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

mat.pras. mat.pras.

„Chowaj ten telefon, synek, i zaraz daj mnie do metalu” – woła Mariusz Pudzianowski jako „puszka” po napoju, która domaga się wyrzucenia do żółtego kosza. „Obie możemy przeżyć kolejne piękne życie” – śpiewa Natalia Kukulska. 

Każdy z odpadów ma swoją osobowość, wchodzi w interakcję z wyrzucającym go przechodniem i usilnie dąży do tego, by zostać prawidłowo posegregowanym. Katarzyna Warnke uwodzi, Wiktor Dyduła prosi, Ola Domańska prowadzi głębszy wewnętrzny dialog, a “na koń!” Macieja Musiałowskiego ma szansę wejść na nowo do żargonu w zupełnie nowym znaczeniu.

– Jak pokazują zlecone przez RLG badania, tylko 40% z nas dzieli wszystkie odpady na 5 frakcji, a 14 proc. nie segreguje w ogóle lub robi to w mocno wybiórczy sposób. Chcemy to zmienić. Skoro nie zawsze przemawia do ludzi sucha argumentacja, w tej kampanii postawiliśmy na emocje i humor. Bawimy i edukujemy jednocześnie, dzięki popisom aktorskim znanych i lubianych gwiazd. A że koncepcja kampanii jest dość absurdalna, zdecydowaliśmy wystartować ją w piątek 13. Liczę, że ta data przyniesie nam szczęście i pomoże kampanii stać się viralową – komentuje Monika Wyciechowska, dyrektor ds. edukacji i promocji, RLG w Polsce.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Siedem różnych spotów

„Weź mnie posegreguj” to edukacyjna kampania społeczna, na którą składa się 7 spotów: sześć 30-sekundowych indywidualnych z poszczególnymi gwiazdami oraz jeden wspólny, w wersji: 60- i 30-sekundowej. Dodatkowo, przygotowano edukacyjne grafiki, a także specjalną stronę www. 

Spoty pojawiają się na kanałach społecznościowych projektu RLG odpowiedzialnego za promowanie segregacji odpadów – @Elektro3000, oraz w social mediach gwiazd biorących udział w kampanii. Prowadzona jest również kampania reklamowa na YouTube i Meta, której emisja zaplanowana jest do połowy lipca. Główny spot pojawi się także na dużym ekranie w ramach „Kina na Leżakach” realizowanego przez sieć kin niezależnych oraz w Kinotece.

Za pomysł i realizację kampanii odpowiada agencja Who Will Save The Planet. Spoty filmowe przygotował dom produkcyjny Bulletproof Warsaw z reżyserem Kubą Bujasem, który jest również autorem tekstów scenariuszy, i Kamilem Kotarbą, autorem sesji zdjęciowej.

 

Przeczytaj źródło