Przychody sprzedażowe Grupy RMF w 2024 roku wyniosły 425,53 mln zł, po spadku o 1,4 proc. z 431,62 mln rok wcześniej. Firma jest brokerem reklamowym RMF FM, RMF Maxx, RMF Classic i Radia GRA, a także właścicielem spółek nadających te rozgłośnie.
W sprawozdaniu podkreśliła, że w ub.r. więcej uwagi niż wcześniej poświęcała sprzedaży swojej oferty reklamowej w internecie, m.in. komercjalizacji podcastów. Dodała, że „przyjęła nową strategię, w której priorytety zostały położone na rozwój w obszarze digital, w szczególności kompleksowe podejście do budowy oferty audio online, przy wykorzystaniu siły naszych kluczowych brandów”.
Zaznaczyła też, że przechodzi transformację, której cele to m.in. zwiększenie elastyczności w działaniu i synergii w ramach grupy Bauer Media.
CZYTAJ TEŻ: Pojechałem do Krakowa, by zobaczyć kulisy RMF FM. “Nie potrzebujemy ściągać gwiazd”
Prawie całość swoich przychodów Grupa RMF wypracowuje od kontrahentów z kraju. W ub.r. wpływy od innych podmiotów zależnych Bauer Media wzrosły rok do roku z 29,25 do 32,21 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się 17,97 mln zł od spółki Radio Muzyka Fakty Grupa RMF nadającej RMF FM, 6,6 mln od firmy Multimedia nadającej RMF Maxxx i 1,35 mln od Opera FM, nadawcy RMF Classic.
Koszty w górę
Działalność operacyjna Grupa RMF w 2024 roku kosztowała 278,58 mln zł, o 13,3 proc. więcej niż przed rokiem. To przede wszystkim skutek wzrostu wydatków na usługi obce z 216,85 do 247,51 mln.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia poszły w górę z 16,98 do 17,46 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze – z 3,23 do 3,49 mln, na amortyzację – z 2,69 do 2,93 mln, zaś na zużycie materiałów i energii – z 3,47 do 3,73 mln. Spółka zatrudniała przeciętnie 96 pracowników, o trzech więcej niż przed rokiem.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
CZYTAJ TEŻ: Grupa RMF stawia na digital i przejęcia kolejnych stacji. Nowy prezes RMF Maxx
Udało jej się ograniczyć pozostałe koszty operacyjne z 6,42 do 4,09 mln zł, głównie w efekcie spadku kwoty aktualizacji wartości należności z 5,32 do 2,67 mln.
13 mln zł więcej z dywidend
Pozostałe przychody operacyjne Grupy RMF zwiększyły się z 5,75 do 6,02 mln zł, z czego te wynikające z rozwiązania odpisów aktualizujących należności – z 4,83 do 4,91 mln. Natomiast wpływy finansowe poszły w górę z 19,9 do 34,27 mln zł, na które składają się głównie dywidendy od spółek zależnych (w ub.r. wyniosły 31,34 mln zł, wobec 18,35 mln rok wcześniej).
Na poziomie sprzedażowym brutto zysk firmy zmalał ze 185,74 do 146,95 mln zł, a na operacyjnym – ze 185,08 do 148,89 mln. Zmniejszył się też zysk netto – ze 168,92 do 153,5 mln zł, mimo spadku kwoty podatku dochodowego z 35,62 do 29,36 mln.
Tak jak we wcześniejszych latach cały zysk netto przeznaczono na dywidendę. Prawie całość trafiła do Bauer Media Invest, posiadającej niemal 100 proc. udziałów Grupy RMF. Symboliczne walory mają spółki Bauer Audio FM (w efekcie dostała 4,6 tys. zł dywidendy) i RMF (46 zł).
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023
Ile zarobili nadawcy z Grupy RMF
Jak już szczegółowo opisywaliśmy, spółka nadająca RMF FM w 2024 roku zanotowała minimalny spadek przychodów do 132,81 mln zł, a przy 4-procentowym wzroście kosztów operacyjnych jej zysk netto zmalał o prawie 3 mln zł, do 20,46 mln.
U nadawcy RMF Classic przy spadku przychodów o 3 proc. do 10,14 mln zł i nieco wyższych kosztach niż przed rokiem jej zysk netto zmalał o prawie 45 proc., do 780,3 tys. zł.
Z kolei spółka Multimedia zarządzająca RMF Maxx zanotowała w ub.r. spadek przychodów o ponad 4 proc. do 37,7 mln zł i wzrost kosztów operacyjnych, przez co jej zysk netto zmalał z 8,1 do 3,95 mln.