[Firma i Prawo] Nikt nie jest gotowy na system kaucyjny

1 miesiąc temu 28

Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę

Nikt nie jest gotowy na system kaucyjny - mówi Andrzej Gantner. Nikt nie jest gotowy na system kaucyjny - mówi Andrzej Gantner. / Materiały prasowe

Operatorzy systemu kaucyjnego nie podpisali wciąż umowy o współpracy ze sobą. Producenci planują wypuszczać na rynek napoje w opakowaniach ze znaczkiem kaucji najwcześniej późną jesienią. Co czeka klientów? Kiedy i gdzie oddamy butelki objęte systemem kaucyjny?

Choć Ministerstwo Klimatu i Środowiska niezmiennie informuje, że 1 października zostanie uruchomiony w Polsce system kaucyjny, to przedsiębiorcy nie są tego wcale pewni. Z rozmów DGP z producentami napojów, operatorami systemu kaucyjnego oraz handlowcami wynika, że pierwsze produkty z logo kaucji na sklepowych półkach zaczną pojawiać się dopiero późną jesienią.

Co czeka konsumentów?

Według Andrzeja Gantnera, dyrektora generalnego Polskiej Federacji Producentów Żywności oraz gościa magazynu "Firma i Prawo" klienci, którzy wraz z początkiem października skierują się do sklepów z workami zbieranych tygodniami butelek, mogą przeżyć rozczarowanie. Chodzi o to, że pieniądze zostaną wypłacone tylko za te opakowania, do których ceny uprzednio doliczono kaucję. Nie ma więc żadnego sensu w gromadzeniu butelek PET i puszek, na których nie nadrukowano znaczka kaucji.

Kiedy system kaucyjny realnie zacznie działać?

Zdaniem naszego gościa system kaucyjny zacznie realnie działać nie wraz z 1 października, ale dopiero w połowie przyszłego roku. Wtedy bowiem czołowi producenci napojów zapełnią sklepy opakowaniami ze znaczkiem kaucji. To znacznie później niż prognozował resort klimatu, który zakładał, że tzw. okres przejściowy potrwa co najwyżej 3 miesiące.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

logo Adam Pantak

Adam Pantak

dziennikarz DGP

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło