Fiat 600 Hybrid z Polski ma nową cenę 87 900 zł. To bardzo duża zmiana

1 tydzień temu 11
  • Mówimy o naprawdę zauważalnej zmianie ceny. Jeszcze do niedawna na stronie Fiata cennik otwierało około 113 tys. zł. A teraz? Fiat 600 kosztuje od 87 800 zł
  • Przygotowano też promocyjny pakiet ubezpieczeń OC, AC, NNW i Assistance na rok za 1 proc. wartości samochodu
  • Mówimy o hybrydowej wersji, pod maską której pracuje benzynowy silnik 1.2. Do wyboru jest wersja o mocy 110 lub 145 KM. Standardem jest automat eDCT
  • Z kolei wersje wyposażenia są trzy: Pop, Icon i La Prima
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Ostatni kwartał roku to zawsze czas sporych obniżek, rabatów i specjalnych wersji na wyprzedaż rocznika. Opisywaliśmy już promocje w innych markach, a teraz do gry wkroczył Fiat ze swoim produkowanym w Polsce modelem 600, który kosztuje od 87 800 zł. To nie lada okazja, bo wcześniej cena wyraźnie przekraczała 100 tys. zł.

Jaka jest nowa cena Fiata 600 Hybrid?

Jakie są wersje wyposażenia Fiata 600?

Jakie są osiągi silnika w Fiacie 600?

Jakie funkcje oferuje Fiat 600 w wersji La Prima?

Przeczytaj także: Spalinowy Fiat za ok. 60 tys. zł. Tak, nowy i z salonu. Pandina w promocji

Fiat 600 Hybrid

Fiat 600 HybridŻródło: Auto Świat / Mateusz Pokorzyński

Jak duży jest Fiat 600? To segment B

Nowy Fiat 600 to klasyczny SUV segmentu B. Mierzy 4171 mm długości, 1981 mm szerokości z lusterkami, 1536 mm wysokości, a rozstaw osi 2557 mm. Jak na swoje rozmiary, mały Fiat potrafi zaskoczyć przestronnością. Bagażnik ma 385 l, a po złożeniu tylnych siedzeń — powiększa się do 1256 l.

Sześćsetka jest bardzo blisko spokrewniona z innymi modelami Stellantisa tych rozmiarów. M.in. z innymi modelami z Tych: Jeepem Avengerem oraz Alfą Romeo Junior.

Czy Fiat 600 to hybryda? 110 lub 145 KM mocy do wyboru

Między pracą 3-cylindrowego silnika spalinowego, 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego i nowej 6-stopniowej, dwusprzęgłowej przekładni panuje pełna harmonia. Synergia ta obejmuje również silnik elektryczny o mocy 21 kW, falownik i elektroniczny moduł sterowania, optymalizując rozmiar i masę całego układu napędowego. Technologia hybrydowa oznacza dla kierowcy wysoką elastyczność jazdy przy niskich obrotach, cichy rozruch i szybką reakcję pojazdu na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Umożliwia także odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości. Silnik zaprojektowano tak, aby optymalizować zużycie paliwa i w normalnych warunkach jazdy ograniczyć emisję CO2 nawet do 15 proc. w porównaniu ze zwykłym silnikiem spalinowym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów

— opisuje działanie swojego napędu sam Fiat. Sercem napędu jest silnik 1.2, który dobrze znamy od bardzo dawna. Stellantis obiecuje, że najnowsza generacja silnika jest już znacznie poprawiona i pozbyto się problemów z awaryjnością. Trzymamy za słowo. Jeśli chodzi o samą pracę układu, to nie ma co się obawiać trzech cylindrów w tej klasie. Napęd PSA (a teraz Stellantisa) świetnie radzi sobie w autach segmentu B. Czasem kręcimy nosem, kiedy trafia na pokład większych modeli, ale w Fiacie 600 to naprawdę przyjemny napęd.

Fiat 600 Hybrid

Fiat 600 HybridŻródło: Auto Świat / Mateusz Pokorzyński

Jakie osiągi ma Fiat 600? Ile pali Fiat 600? Mamy tabelkę z najważniejszymi danymi

110 KM145 KM
przedniprzedni
eDCT, sześciobiegowaeDCT, sześciobiegowa
10,9 s8,5 s
184 km na godz.200 km na godz.
4,8-4,9 l na 100 km4,8 l na 100 km
44 l44 l

Fiat 600 Hybrid

Fiat 600 HybridŻródło: Auto Świat / Mateusz Pokorzyński

Jakie wyposażenie ma Fiat 600? Bierzemy pod lupę trzy wersje

Fiat 600 Pop:

  • Felgi stalowe 16"
  • Reflektory przednie LED
  • Obudowy lusterek bocznych z tworzywa o ziarnistej strukturze w kolorze czarnym
  • Tylne światła LED
  • Kanapa tylna z oparciem składanym w proporcji 60/40
  • Tapicerka materiałowa
  • Klimatyzacja manualna
  • System multimedialny z ekranem dotykowym 10,25" i czterema głośnikami
  • Wyświetlacz 7" TFT elektroniczny wyświetlacz zegarów i komputera pokładowego
  • Usługi łączności
  • Czujniki deszczu i zmierzchu
  • System awaryjnego hamowania
  • Tempomat
  • Tylne czujniki parkowania
  • Zestaw naprawczy Fix &Go

Fiat 600 Hybrid

Fiat 600 HybridŻródło: Auto Świat / Mateusz Pokorzyński

Fiat 600 Icon:

  • Felgi aluminiowe 17"
  • Kierunkowskazy LED
  • Światła przeciwmgłowe LED
  • Obudowy lusterek bocznych lakierowane w kolorze czarnym
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Deska rozdzielcza w kolorze nadwozia
  • Ambientowe oświetlenie wnętrza
  • Przednie i tylne oświetlenia wnętrza LED
  • Trzy tylne zagłówki
  • Podłokietnik przedni
  • Elektryczny hamulec postojowy

Fiat 600 La Prima:

  • Felgi aluminiowe 18" z diamentowym szlifem
  • Chromowane detale
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Tapicerka ze skóry ekologicznej w kolorze kości słoniowej
  • Fotel kierowcy z elektryczną regulacją w sześciu płaszczyznach z funkcją masażu
  • Podgrzewane przednie fotele
  • Bezprzewodowa ładowarka do smartfona
  • System multimedialny z nawigacją i ekranem dotykowym 10,25"
  • Sześć głośników
  • Klapa bagażnika otwierana ruchem stopy
  • Systemy bezkluczykowego otwierania pojazdu i uruchamiania silnika
  • System monitorowania martwego pola
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny
  • Aktywny system utrzymania pasa ruchu
  • Asystent jazdy w korku
  • Czujniki parkowania 360°
  • Kamera cofania
  • Funkcja rozpoznawania znaków drogowych
Przeczytaj źródło