Toyota C-HR, od momentu debiutu w 2016 roku, zrewolucjonizowała postrzeganie marki w Europie, stając się synonimem odważnego designu i efektywnej hybrydyzacji. Teraz, niemal dekadę później, japoński gigant idzie o krok dalej, prezentując w pełni elektryczną Toyotę C-HR+. To nie tylko ewolucja stylistyczna, ale przede wszystkim technologiczna i rynkowa. Odmiana z napędem na cztery koła i baterią 77 kWh, generująca 343 KM mocy, rzuca wyzwanie segmentowi elektrycznych crossoverów, wykraczając poza dotychczasowe ramy oferty Toyoty, z wyjątkiem modeli z linii GR.
Nowa Toyota C-HR+ pozycjonowanie na rynku 2025/2026
Nowa C-HR+ to strategiczny ruch Toyoty w kontekście dynamicznie zmieniającego się rynku pojazdów elektrycznych (BEV) i zaostrzających się norm emisji (np. nadchodzące Euro 7) oraz zmian w regulacjach podatkowych, które w wielu krajach europejskich (w tym potencjalnie w Polsce od 2026 roku, zgodnie z planami transformacji energetycznej) będą w coraz większym stopniu faworyzować samochody zeroemisyjne - zarówno w obszarze zakupu, jak i kosztów eksploatacji (opodatkowanie, strefy czystego transportu). Model ten, zbudowany na platformie e-TNGA, cechuje się nie tylko mocnymi parametrami, ale także zaawansowanymi rozwiązaniami w zakresie zarządzania energią i aerodynamiką.
Szukasz elektrycznego samochodu z dopłatą? Poznaj ofertę dostępnych modeli w Superauto.pl
Od hybrydy do w pełni elektrycznego crossovera coupé
Pierwsza i druga generacja Toyoty C-HR, których łączna sprzedaż w Europie przekroczyła milion egzemplarzy, wyznaczyła trend na rynkach europejskich. Nowa, elektryczna C-HR+ kontynuuje ten sukces, zachowując charakterystyczną, dynamiczną stylistykę coupé. Jest jednak znacznie większa – rozstaw osi 2750 mm (o 110 mm więcej niż w hybrydowym C-HR) zapewnia przestronniejszą kabinę (900 mm odległości między fotelami przednimi i tylnymi) oraz długość całkowitą 4520 mm. Mimo sportowego zacięcia, pojemność bagażnika wynosząca 416 litrów pozostaje na akceptowalnym poziomie dla segmentu crossover.
Moc i zasięg – specyfikacja techniczna Toyota C-HR+
Gama napędów nowej Toyoty C-HR+ została zaprojektowana tak, aby sprostać różnym potrzebom użytkowników, zarówno pod względem zasięgu, jak i osiągów.
| Podstawowy FWD | 167 KM (123 kW) | 57,7 kWh | Przednia oś (FWD) | Do 456 km | B.d. | 
| Średni FWD | 224 KM (165 kW) | 77 kWh | Przednia oś (FWD) | Do 609 km | B.d. | 
| Flagowy AWD | 343 KM (252 kW) | 77 kWh | Cztery koła (AWD) | Do 546 km | 5,2 s | 
*Maksymalny zasięg uzależniony od specyfikacji, warunków drogowych i stylu jazdy.
Innowacje technologiczne – platforma e-TNGA i aerodynamika
Sercem C-HR+ jest platforma e-TNGA, której kluczowym elementem jest akumulator zintegrowany z podłogą. To rozwiązanie, choć standardowe dla nowoczesnych BEV, w Toyocie przełożyło się na:
Sztywność i prowadzenie – wzrost sztywności skrętnej o 30% oraz obniżenie środka ciężkości o 65 mm względem hybrydowego C-HR. Mimo tego prześwit 185 mm został zachowany.
Efektywność układu napędowego – zastosowanie ulepszonego układu Toyota eAxle z półprzewodnikami z węglika krzemu (SiC). Węglik krzemu, będący aktualnym trendem w elektronice mocy, zwiększa wydajność i minimalizuje straty energii.
Zasięg nie tylko z baterii – optymalizacja i zarządzanie energią
Toyota przyłożyła szczególną wagę do rozwiązań wydłużających realny zasięg. Na uwagę zasługują:
Aerodynamika – współczynnik oporu powietrza Cx na poziomie 0,26 to wynik godny uwagi w klasie (osiągnięty m.in. dzięki płaskiej podłodze, eliminacji grilla, aerodynamicznym felgom oraz spojlerom).
Zarządzanie cieplne – nowa, standardowa pompa ciepła, minimalizująca zużycie energii. Ponadto, podgrzewane fotele i kierownica, dostępne w standardzie, stanowią energooszczędną alternatywę dla intensywnego ogrzewania kabiny.
Ładowanie – system kondycjonowania baterii do ładowania, kluczowy zwłaszcza w chłodniejszym klimacie, oraz nawigacja wyznaczająca optymalne punkty ładowania.

                        2 tygodni temu
                                17
                    
    





                        English (US)  ·       
                        Polish (PL)  ·