Dziennik Polska Press bez jednej czwartej przychodów. Zysk wzrósł, bo podrożała nieruchomość

1 tydzień temu 14
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Pro Media osiągnęła w 2024 roku 8,55 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 11,12 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 23,1 proc. Przychody ze sprzedaży „Nowej Trybuny Opolskiej” poszły w dół z 2,29 do 1,68 mln zł, a w publikacji reklam w wersji drukowanej i serwisie internetowym dziennika – z 6,78 do 4,77 mln.

Natomiast wpływy z obszaru plebiscytów podskoczyły z 496 do 875 tys. zł, a te z usług sklasyfikowanych jako pozostałe zmalały z 1,45 do 1,21 mln zł. – Trendy rynkowe w 2024 roku w zakresie sprzedaży prasy nie zmieniły się: nadal spadały przychody z gazet będące pochodną malejącej sprzedaży egzemplarzowej. Istotnie natomiast zmieniły się trendy rynkowe w zakresie reklamy online z uwagi na zmiany algorytmów przez big techy – opisano w sprawozdaniu Pro Media.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Nowej Trybuny Opolskiej” wynosiła 2 263 egz., o 23,31 proc. mniej niż rok wcześniej.

CZYTAJ TEŻ: „Myślałem, że będzie prościej, ale ta firma stanęła na parę lat”. Prezes o Polska Press, Orlenie i przyszłości

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Wydawca dziennika ograniczył koszty operacyjne z 9,82 do 9,21 mln zł, głównie dzięki spadkowi wydatków na usługi obce z 5,15 do 4,62 mln oraz na amortyzację z 631 do 424 tys. Natomiast nakłady na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze zwiększyły się z 3,32 do 3,5 mln zł. Na koniec 2024 roku spółka zatrudniała 47 pracowników etatowych, wobec 45 rok wcześniej.

Nieruchomość zdrożała o 4,5 mln zł

Stronę przychodową firmy podreperowało 4,48 mln zł pozostałych wpływów operacyjnych, z czego 4,45 mln to efekt przeszacowania wartości nieruchomości inwestycyjnej zgodnie z operatem szacunkowym. W sprawozdaniu spółki wskazano, że wynika to z przeprowadzonej przez rzeczoznawcę majątkowego, zgodnie z polityką rachunkowości, wyceny wartości godziwiej tej nieruchomości.

W efekcie zysk operacyjny Pro Media podskoczył z 1,22 do 3,73 mln zł, a zysk netto – z 928 tys. do 2,83 mln zł.

W spółce 53 proc. udziałów ma Polska Press, a pozostałe należą do Przedsiębiorstwa Związkowego „Solpress”. Wspólnicy zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto w całości zasili kapitał zapasowy firmy. Dzięki temu jej kapitały własne wzrosły z 10,22 do 12,36 mln zł.

Przeczytaj źródło