Dyrektorzy marketingu zwiększają inwestycje w sztuczną inteligencję

2 dni temu 6
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

fot. Unsplash fot. Unsplash

Sztuczna inteligencja przeszła drogę od czegoś, z czego można eksperymentować i bawić się nią, do czegoś, co staje się podstawą, wbudowaną częścią coraz większej liczby procesów marketingowych – powiedział David Edelman, starszy doradca BCG.

W miarę jak generatywna sztuczna inteligencja staje się coraz większą częścią branży marketingowej, poglądy dyrektorów ds. marketingu na tę technologię uległy zmianie. Od 2023 r. większość CMO wyraziła optymizm co do tej technologii - ich liczba wzrosła z 74 proc. w 2023 r. do 83 proc. w 2025 r. W tym samym okresie uczucie niepokoju i zmartwienia związane z generatywną sztuczną inteligencją spadło o 23 punkty proc., z 46 proc. do 23 proc. Tylko 8 proc. ankietowanych jest za całkowitym odrzuceniem AI w marketingu. 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

68 proc. respondentów już wdraża lub planuje wdrożyć generowanie filmów w stylu akcji na żywo bez udziału ludzi. Ten sam odsetek respondentów już korzysta lub planuje używać sztucznej inteligencji do pomocy w ulepszaniu wideo, takim jak edycja i uzupełnienia. Podczas gdy aplikacje wideo mogą być kolejnym obszarem zainteresowania, 91 proc. respondentów planuje wdrożyć lub wdroży sztuczną inteligencję, aby pomóc w tłumaczeniu tekstu.

Jednak chociaż generatywna sztuczna inteligencja pozwala na tworzenie znacznej ilości treści w ułamku czasu niż było to wcześniej możliwe, niekoniecznie oznacza to, że marketerzy powinni znacznie zwiększyć produkcję, ponieważ sama ilość treści może zniechęcić konsumentów.

Raport BCG " How CMOs Are Scaling GenAI in Turbulent Times" opiera się na globalnym badaniu przeprowadzonym wśród 200 CMO w kwietniu i maju br. 

Przeczytaj źródło