Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
fot. materiały prasowe
Celem kampanii jest poinformowanie o narzędziu SGA, pomagającym w diagnozowaniu anoreksji, oraz zachęcenie do przeprowadzenia testu online. Na LP z testem kierują działania w digitalu, w mediach społecznościowych i na specjalnie stworzonych profilach Gai na Instagramie i Facebooku.
– Ze wszystkich chorób psychicznych to anoreksja zabija najczęściej. To jednak nie tylko przerażająca statystyka. Za tymi danymi kryje się czyjeś życie, czyjś dramat. Czasem trudny do wyobrażenia. Pierwsza edycja pokazała, jak bardzo potrzebna jest świadomość problemu, rzetelna wiedza i empatyczne wsparcie. W tym roku idziemy o krok dalej – oferując konkretne narzędzie do wczesnego alarmowania o zagrożeniu chorobą, aby zapobiec rozwinięciu się pełnoobjawowych zaburzeń odżywiania się. Bo czas ma znaczenie – mówi Karolina Otwinowska, założycielka Fundacji Głód(nie)Nażarty.
Dodatkowo komunikację wspierają spoty w radio i kinach. W ramach kampanii prowadzona jest również druga edycja podcastu „Dieta(nie)Życia” zatytułowana „Anorexia Alert”, w którym można posłuchać rozmów z ekspertami, rodzinami i osobami, które przeszły przez anoreksję.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Na stronie kampanii dostępna jest również lista placówek oferujących bezpłatną pomoc oraz specjalny raport zrealizowany przez prof. Dominikę Maison na zlecenie Fundacji Głód(nie)Nażarty – „Analiza społecznych stereotypów dotyczących anoreksji”.
– Przeprowadzone badanie eksperymentalne pokazało, że nawet jedno zdanie – informacja o tym, że dana osoba choruje na anoreksję – może znacząco wpłynąć na sposób, w jaki ją postrzegamy – informuje prof. Dominika Maison, autorka raportu „Analiza społecznych stereotypów dotyczących anoreksji”.
– To pokazuje, jak głęboko zakorzenione stereotypy Polaków mogą wpływać na nasze postrzeganie innych – nawet w sytuacjach, które wymagają empatii i zrozumienia. Jednocześnie podkreśla, jak istotna jest edukacja społeczna w zakresie zdrowia psychicznego, w tym anoreksji – dodaje.
Za kampanię odpowiadają agencja Dentsu oraz Fundacja Głód(nie)Nażarty. Część działań w ramach kampanii (raport oraz podcast) zyskało honorowy patronat Ministry Edukacji.