Dacia odświeża gamę. Sandero, Sandero Stepway i Jogger z nową hybrydą, Spring zyskał na mocy

4 tygodni temu 23

Największy hit Dacii w postaci modelu Sandero, a także jego podniesiona wersja Stepway oraz crossover Jogger doczekały się modernizacji, w ramach której zyskały nowe wnętrze oraz napęd hybrydowy z Bigstera. Kilka zmian na lepsze przeszedł też elektryczny Spring. 

Ponad 270 samochodów Dacii z rabatami do 20%: Przejdź do oferty

Dacia świetnie sobie radzi zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. Nad Wisłą rumuńska marka zajmuje 9. lokatę wśród najpopularniejszych producentów (15 866 szt. w okresie I-IX 2025). Najwięcej klientów decyduje się na Dustera, który z wynikiem 6373 egzemplarzy zajmuje 10. miejsce wśród najchętniej wybieranych nowych samochodów w ogóle. Jeszcze lepiej Dacia radzi sobie w skali całej Europy, gdzie tylko w I połowie 2025 roku model Sandero z wynikiem 128 842 egzemplarzy był najpopularniejszym nowym autem w ogóle. Sukces Dacii bierze się nie tylko z przystępnej ceny i niskich kosztów eksploatacji, ale też z sukcesywnego odświeżania gamy. Producent poszedł właśnie o krok dalej i zaprezentował odświeżone modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger oraz Spring. Co zmieniło się w popularnych autach Dacii?

W 2024 r. Sandero było najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie we wszystkich kanałach sprzedaży i pierwszym modelem Dacii, który przekroczył próg 300 tys. sztuk sprzedanych w ciągu roku (309 392 szt., czyli o 14,5% więcej w porównaniu z 2023 r.). Lata płyną jednak nieubłaganie, a obecne Sandero jest na rynku już od 2020 roku, stąd też najwyższa pora na modernizację. Z kolei na Joggera w ubiegłym roku zdecydowało się 96 440 osób. 

DaciA Sandero, Sandero Stepway i Jogger - ZMIANY ZEWNĘTRZNE

Odświeżone modele Sandero, Sandero Stepway oraz Jogger są pierwszymi samochodami Dacii wyposażonymi w nową sygnaturę świetlną z LEDami do jazdy dziennej w kształcie odwróconej litery T, a także przemodelowane reflektory i przeprojektowany grill z przypominającymi piksele białymi punktami, który płynniej przechodzi w lampy. Z tyłu znajdziemy natomiast nowe lampy z "pikselowym" wzorem nawiązującym do grilla. Nowością w Stepwayu jest matowoczarny pas pomiędzy tylnymi lampami i przemodelowany zderzak. Nakładki ochronne w Sandero Stepway wykonano w 20% z plastiku pochodzącego z recyklingu. Paletę kolorów w modelach Sandero i Sandero Stepway wzbogacono o nowy bursztynowożółty metaliczny lakier Jaune Ambre, zaś w zwykłej Sandero i Joggerze dostaniemy piaskowy odcień Sandstone.

Dacia Sandero dostępna od ręki: Poznaj ofertę

Dacia odświeża gamę. Sandero, Sandero Stepway i Jogger z nową hybrydą, Spring zyskał na mocy

Sandero, Sandero Stepway i Jogger otrzymały też odświeżony kokpit z nowymi multimediami

Zmianom uległa również kabina popularnych modeli Dacii. Nawiewy klimatyzacji zyskały wzór odwróconej litery "T", przed kierowcę trafił 7-calowy wyświetlacz cyfrowych wskaźników, natomiast deskę rozdzielczą wieńczy 10-calowy wolnostojący ekran systemu infotainment. Na liście opcji znajdziemy teraz indukcyjną ładowarkę. Z pozostałych nowości mamy kierownicę rodem z Dustera oraz Bigstera, a także przeprojektowaną konsolę środkową w wersji hybrydowej, gdzie znajdziemy selektor E-Shifter. Listę nowości w kwestii wyposażenia wieńczą opcjonalne automatyczne reflektory, kamery 360 stopni oraz elektrycznie składane lusterka.

Dacia odświeża gamę. Sandero, Sandero Stepway i Jogger z nową hybrydą, Spring zyskał na mocy

W wersjach wyposażenia Essential i Expression fotele w modelach Jogger i Sandero otrzymały nową czarną tapicerkę, natomiast w Sandero Stepway zastosowano tkaninę w kolorze jasnoniebieskim. W odmianie Journey wykorzystano wyjątkową, niebieską tapicerkę denim, nadającą wnętrzu nowoczesny i przytulny charakter. Z kolei wersja Extreme zachowała swoje rozpoznawalne wykończenie – zielono-czarną tapicerkę z odpornej na zabrudzenia tkaniny TEP Microcloud, a także gumowe dywaniki z przodu i z tyłu oraz gumową wykładzinę bagażnika.

Nowością jest też funkcja YouClip z Bigstera

Odświeżone modele wzbogacono też o sprytne zaczepy YouClip, znane już z Bigstera.  Modele Sandero i Sandero Stepway mają dodatkowy punkt mocowania po wewnętrznej stronie klapy bagażnika. W Joggerze punkt mocowania został dodany na bocznej ścianie bagażnika. 

Dacia Jogger z atrakcyjnym finansowaniem: Zobacz samochody dostępne od ręki

Pod maską nowy układ hybrydowy, a także mocniejszy wariant LPG

Główna nowość drzemie jednak pod maską. To układ hybrydowy z Bigstera, co oznacza, że po raz pierwszy modele Sandero i Sandero Stepway będzie można dostać również z układem klasycznej hybrydy (HEV). W Joggerze nowy wariant zastąpi dotychczasową hybrydę 1.6 o mocy 140 KM. Obecny bazuje na jednostce 1.8 o mocy 109 KM i dwóch silnikach elektrycznych. Łącznie mamy do dyspozycji 155 KM i 170 Nm, które trafiają na przednią oś za pośrednictwem zelektryfikowanej automatycznej skrzyni biegów. Posiada ona cztery przełożenia obsługujące silnik spalinowy i dwa przełożenia przypisane do silnika elektrycznego. Baterie mają 1,4 kWh pojemności. Według producenta nowy układ gwarantuje o 10% niższą emisję i spalanie względem poprzedniego hybrid 140 i pozwala przejechać nawet 80% czasu jazdy w mieście w trybie elektrycznym.

Dacia odświeża gamę. Sandero, Sandero Stepway i Jogger z nową hybrydą, Spring zyskał na mocy

Zamiast dotychczasowej jednostki 1.0 TCe z LPG o mocy 100 KM zastosowano nowy silnik 1.2 TCe R3 o mocy 120 KM i 6- stopniową automatyczną przekładnią DCT. Powiększono też pojemność zbiorników LPG. W Sandero i Sandero Stepway ma on teraz 49,6 l zamiast 40 l, zaś w Joggerze 48,8 zamiast 40 litrów. Zdaniem producenta zasięg w trybie LPG zwiększył się o 20%. Nowy wariant LPG trafił przy okazji do Dacii Duster. Listę zmian pod maską w Sandero wieńczy bazowa benzynowa jednostka 1.0 TCe o mocy zwiększonej do 100 KM.

Odświeżone Dacie Sandero, Sandero Stepway i Jogger zadebiutują w Polsce jeszcze w listopadzie. Ich ceny poznamy bliżej rynkowej premiery. 

Dacia odświeża gamę. Sandero, Sandero Stepway i Jogger z nową hybrydą, Spring zyskał na mocy

Dacia Spring mocniejsza, bardziej opływowa i z nowymi bateriami

Jeszcze kilka słów o Dacii Spring. Ten mały elektryk Dacii należy do czołówki aut BEV w Polsce - w I połowie 2025 r. wybrało ją 531 osób, co czyni ją 4. najpopularniejszym modleem na rynku. Pomimo dość obszernej modernizacji w 2024 roku Dacia wprowadziła kolejną, tym razem bardziej techniczną garść poprawek do modelu Spring. Centralną część platformy wzmocniono i wyposażono w nowy akumulator oraz stabilizator poprzeczny, poprawiający zachowanie pojazdu podczas jazdy. Ponadto zoptymalizowano aerodynamikę i zastosowano nowy wzór 15-calowych felg. Największą zmianę stanowią jednak mocniejsze silniki (70 i 100 KM) oraz baterie LFP o pojemności 24,3 kWh, które można teraz ładować mocą do 40 kW (wcześniej było to 30 kW), przez co ich naładowanie od 20 do 80% trwa 29 minut. Zasięg w cyklu mieszanym wynosi 224 km. Na liście opcji znajdziemy funkcję V2L. 

Dacia Spring z dofinansowaniem i rabatami do 20%: Sprawdź ofertę

Dacia odświeża gamę. Sandero, Sandero Stepway i Jogger z nową hybrydą, Spring zyskał na mocy

Nowy silnik o mocy 70 KM jest dostępny w wersjach wyposażenia Essential i Expression, natomiast nowy silnik o mocy 100 KM – w wersji Spring Extreme. W odmianie Extreme znajdziemy 10,1-calowy wyświetlacz systemu infotainment z Apple CarPlay i AndroidAuto.

Przeczytaj źródło