SPIS TREŚCI
- Kombi do 90 tys. zł. Lepszy Volkswagen, Mazda, Opel czy Kia?
- Kia Optima to wybór nieoczywisty. Ale czy dobry?
- Mazda 6 jest nadprzeciętnie trwała, ale ma jeden poważny problem. Nawet dwa
- Opel Insignia jest wielki i relatywnie tani. Dlaczego?
- Czy Volkswagen Passat jest najlepszy w klasie?
Dawną świetność segmentu D nadal da się odczuć i jeśli ktoś chce kupić względnie młode i zadbane auto tej klasy, to wciąż ma na to szansę. Dostępne są sedany, liftbacki, a też – uwielbiane przez ojców rodzin – kombi. No i to właśnie rodzinne odmiany naszych bohaterów bierzemy na celownik i dokładnie sprawdzamy. Do zawodów stają:
- Kia Optima (2015-20),
- Mazda 6 (2012-23),
- Opel Insignia B (2017-22),
- Volkswagen Passat B8, czyli produkowany w latach 2014-23.
Budżet? Zakładamy 70-90 tys. zł, choć ceny egzemplarzy z początkowych lat produkcji ze słabszymi silnikami startują od ok. 40-45 tys. zł; wyjątek – Mazda (debiut w 2012 r. i ceny od ok. 30 tys. zł – diesle).
Pod uwagę bierzemy mniej więcej roczniki 2017-20 i silniki benzynowe o mocach od 180 (Kia) do 200 KM (Opel). Mazda wyciska ze swojej wolnossącej 2,5-litrówki 194 KM, zaś Passat z silnika 2.0 TSI – o cztery konie mniej (190 KM; były też mocniejsze wersje). Które z tych aut jest najlepsze zdaniem naszym i mechaników?
- Przeczytaj też: To najlepsze nowe auta do 100 tys. zł, jakimi jeździłem. Z jednym trzeba się pospieszyć, bo zniknie
Kombi do 90 tys. zł. Lepszy Volkswagen, Mazda, Opel czy Kia?
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google.





English (US) ·
Polish (PL) ·