Czy Polaków będzie stać na bardzo szybkie koleje? Nadzieja w zapowiadanej konkurencji na torach

1 miesiąc temu 16
 Foster + Partners. Dworzec kolejowy. Wizualizacje CPK. Źródło: Foster + Partners. / Materiały prasowe

Rząd przekonuje, że przyspieszenie do 320 km/h na linii Igrek nie grozi drogimi biletami, bo konkurencja wymusi niższe ceny. Urzędnicy podają przykład Hiszpanii, gdzie średnia cena przejazdu szybkim pociągami jest o połowę tańsza niż naszymi składami Pendolino.

Nie gaśnie spór o to, z jaką prędkością pociągi mają jeździć na linii Igrek z Warszawy przez Centralny Port Komunikacyjny do Wrocławia i Poznania, która według planów ma powstać do 2035 r. Poprzedni rząd zakładał, że składy będą się tam rozpędzać do 250 km/h. Obecne władze chcą, by pociągi osiągały 320 km/h.

Nie ma odwrotu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

logo Krzysztof Śmietana

Krzysztof Śmietana

Dziennikarz w DGP. Pisze głównie o transporcie, dużych inwestycjach publicznych, branży budowlanej a czasem także o motoryzacji

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło