Czy nowy SUV Volkswagena jest lepszy niż świetny SUV Kii? Porównaliśmy wersje z mocnymi dieslami

13 godziny temu 3
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
  • Tayron to model bazujący na Volkswagenie Tiguanie, ale z dłuższym i bardziej przestronnym nadwoziem
  • Aktualna Kia Sorento to model, który jest już na rynku od pięciu lat, ale wciąż wygląda nowocześnie
  • Tayron jest nieco krótszy, niższy i węższy od Sorento. Sprawdzamy, jak to się przekłada na przestronność wnętrz
  • Diesel Kii ma ponad dwa litry pojemności – to oznacza, że model ten objęty jest wyższą akcyzą, co podwyższa jego cenę końcową
  • Oba modele zapewniają napęd 4x4, znaczący zasięg na jednym tankowaniu oraz wysokie bezpieczeństwo dzięki asystentom jazdy
  • Tayron wyróżnia się komfortem jazdy i nowoczesnymi rozwiązaniami, podczas gdy Sorento kładzie nacisk na luksus i imponujące dodatki wizualne

Ależ ten Volkswagen nam ostatnio wyrósł: 4,79 metra długości to tyle samo, co w Peugeocie 5008, i tylko nieco mniej niż w przypadku Hyundaia Santa Fe (4,83 m) czy Kii Sorento (4,82 m). Tym razem nie porównamy jednak Volkswagena z Peugeotem, ale właśnie z Kią, bo od długości ważniejszy jest dla nas fakt, że ze wspomnianych modeli, poza Volkswagenem jeszcze tylko Kia występuje w ofercie z silnikiem Diesla. Francuzi, znani ze świetnych diesli, dziś stawiają głównie na hybrydy i elektryki.

Kilka lat temu mocny diesel był w dużych SUV-ach najbardziej oczywistym wyborem w Europie, dziś o takie auta coraz trudniej, choć w pewnych zastosowaniach taki napęd wciąż ma kilka przewag nad hybrydami czy elektrykami. Wśród użytkowników, którzy pokonują duże przebiegi roczne, a nie tylko snują się "wokół komina" silniki Diesla wciąż cieszą się sporą popularnością.

Jeśli SUV ma mieć mnóstwo miejsca, napęd na 4 koła i duży zasięg, także podczas holowania ciężkich przyczep i jazdy po autostradach, to taka kombinacja nadal wymaga zastosowania silnika wysokoprężnego, hybrydy i elektryki z szybką jazdą po autostradach i ciągnięciem przyczep, wciąż radzą sobie nieco gorzej.

Sorento to rynkowy hit Kii, auto bardzo udane, wciąż świeże, szczególnie że niedawno przeszło udany facelifting. To naprawdę trudny przeciwnik dla debiutującego Tayrona. Czy Volkswagenowi wystarczyło sił, by pokonać Kię?

Przeczytaj źródło