Czy będą kolejne seriale Maxa w Playerze?

6 godziny temu 1
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

TVN Warner Bros. Discovery chciał sprawdzić jak seriale Maxa wpływają na sprzedaż pakietów Playera, jeśli są udostępniane w tak zwanym „drugim oknie”, czyli po premierze na innej platformie. Najwyraźniej czwarty sezon „Szadzi” nie dotarł do szerokiej publiczności na Playerze, ani nie zachęcił zbyt wielu osób do wykupienia subskrypcji.

Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, na razie nie ma planów, żeby użytkownicy płatnych pakietów Playera zyskali dostęp do kolejnych produkcji, które miały być wizytówką Maxa, czyli na przykład czwartego sezonu „Skazanej” i drugiego „Odwilży”. Aby zyskać dostęp do tych treści, trzeba wykupić dostęp do platformy Max.

Nowa strategia streamingowa Warner Bros. Discovery

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

W połowie maja Warner Bros. Discovery poinformował, że latem 2025 roku platforma Max wróci do nazwy HBO Max. W komunikacie podano, że taki ruch wzmocni usługę, a firma zdecydowała się na odważny krok, opierając się na badaniach i oczekiwaniach konsumentów. HBO Max ma nie być serwisem ze wszystkimi treściami. Koncern równolegle będzie rozwijać inne platformy.

Rok temu Player przestał oferować nowym subskrybentom pakiety z kanałami linearnymi. Byli zachęcani do migracji na pakiety platformy Max. Po starcie Max komunikowano, że nowe sezony „MasterChefa”, „Top model” czy „Azja Express” będzie można oglądać na tej platformie. W Playerze miały być dostępne tylko w ramach catch up TV, czyli kilka dni od premiery telewizyjnej.

Taka strategia mogła doprowadzić do zmniejszenia przychodów z usług streamingowych. Osoby, które wykupywały zarówno subskrypcję Max, jak i Playera, mogły zrezygnować z tej drugiej i oglądać wszystkie treści za pośrednictwem globalnej platformy.

W marcu do Playera zaczęły trafiać też przedpremierowe odcinki „Kuchennych rewolucji”. Serwis pozwalał też na oglądanie dodatkowej części programu „Kuba Wojewódzki” czy programu „The Traitors. Arena”. To pozycje niedostępne na platformie Max. Pojawiały się wtedy spekulacje, że sprawa może być związana ze sprzedażą TVN. Silniejszy serwis streamingowy to większa wartość stacji.

W połowie kwietnia Warner Bros. Discovery zdecydował , że nie sprzeda TVN. Firma rozszerza ofertę darmową Playera. Wzrosła liczba kanałów FAST, dołączono stacje TVP i Polsatu, objęte zasadą must carry, must offer. Odświeżenia doczekał się też serwis TVN24 GO, który teraz działa pod nazwą TVN24+. 

Przeczytaj źródło