Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Polskie jabłka stały się symbolem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ramach kampanii „Czas na polskie jabłka” promowano nie tylko smak i jakość rodzimych owoców, ale również zdrowy styl życia, polską kulturę i rolnicze dziedzictwo. Jabłka - soczyste, chrupiące i pełne wartości odżywczych - stały się ambasadorem Polski w kraju i za granicą, a towarzyszące kampanii działania cieszyły się ogromnym zainteresowaniem w przestrzeni publicznej, mediach i internecie.
Polska prezydencja smakuje jabłkiem
Od stycznia 2025 r. Polska sprawuje prezydencję w Radzie Unii Europejskiej. To nie tylko czas wzmożonej aktywności politycznej i dyplomatycznej, ale również doskonała okazja do promowania tego, co w naszym kraju najlepsze. Jednym z najbardziej wymownych symboli polskiej prezydencji zostało więc jabłko.
Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej postanowił uczcić naszą prezydencję kampanią „Czas na polskie jabłka” - intensywną i międzynarodową inicjatywą promującą polskie sadownictwo, zdrowe odżywianie i dumę z rodzimej produkcji rolnej. Kampania miała na celu nie tylko zwiększenie rozpoznawalności Polski jako europejskiego lidera w produkcji jabłek, ale również popularyzację polskich owoców wśród konsumentów na całym świecie.
W ramach kończącej się właśnie kampanii organizowane były akcje samplingowe i promocyjne - zarówno w Polsce, jak i w wybranych krajach Unii Europejskiej. Uczestnicy tych wydarzeń mieli okazję spróbować różnorodnych odmian świeżych, pysznych jabłek, poznać ich walory zdrowotne, a także dowiedzieć się więcej o ich pochodzeniu.
Jabłko dla każdego
Znakiem rozpoznawczym kampanii stało się charakterystyczne stoisko w kształcie jabłka, które pojawiało się w przestrzeni publicznej podczas ważnych wydarzeń i festiwali. Nie sposób było przejść obok niego obojętnie - już z daleka przyciągało wzrok intensywną czerwienią i oryginalnym kształtem. Wokół stoiska znajdowały się strefy relaksu z leżakami oraz punkty informacyjne, w których można było zapoznać się z materiałami edukacyjnymi, broszurami oraz porozmawiać z przedstawicielami kampanii.
Smak to jednak nie wszystko - odwiedzający mogli dowiedzieć się, dlaczego polskie jabłka są tak cenione w ponad 60 krajach świata, jakie mają wartości odżywcze, jak są przechowywane i eksportowane oraz jaką rolę odgrywają w gospodarce i kulturze Polski.
Degustacje odbyły się w dużych polskich miastach, takich jak Warszawa, Łódź, Wrocław i Gdynia. Z równie ciepłym przyjęciem spotkały się też akcje zagraniczne. Podczas 47. LEIPZIG MARATHON, który odbył się 13 kwietnia w Lipsku, po raz pierwszy zaprezentowano mobilne stoisko z jabłkiem - atrakcję idealnie wpisującą się w charakter wydarzenia promującego zdrowy styl życia i sport. Z kolei 27 kwietnia w portugalskim Aveiro, w ramach Maratona da Europa, polskie jabłka doskonale wpisały się w atmosferę maratonu, promując jednocześnie zdrowe odżywianie i aktywność fizyczną. 13 czerwca polskie jabłka dotarły również na Bornholm, gdzie odbywało się Folkemødet - popularne w Danii obywatelskie spotkanie o charakterze polityczno-społecznym. To wydarzenie stało się znakomitą okazją do promowania jabłka jako symbolu polskiej tożsamości i prezydencji.
Zachęcamy do obejrzenia filmowego podsumowania wszystkich tych wydarzeń: YouTube
Wsparcie kampanii w mediach
Akcjom samplingowym od początku towarzyszyła szeroko zakrojona kampania promocyjna - zarówno w przestrzeni publicznej, jak i w internecie. Aktywności w mediach społecznościowych pozwalały dotrzeć z przekazem do różnych grup wiekowych i zachęcały do dzielenia się zdjęciami z degustacji pod hashtagiem #czasnapolskiejabłka.
Na Facebooku i Instagramie kampanii „Czas na polskie jabłka” na bieżąco pojawiały się informacje o polskich odmianach jabłek, ciekawostki na temat ich uprawy i historii, a także pomysły kulinarne i przepisy, które pokazują, jak wszechstronnym i zdrowym składnikiem potrafi być ten owoc. Użytkownicy mogli również brać udział w quizach, konkursach z nagrodami (z możliwością wygrania książki kucharskiej pełnej jabłkowych inspiracji) oraz poznawać zdrowotne właściwości jabłek. Warto było zaglądać też na kanał YouTube kampanii, gdzie można obejrzeć dodatkowe materiały wideo, w tym m.in. wywiad z dietetyczką na temat wartości odżywczych jabłek oraz instruktażowy przepis na domowy ocet jabłkowy. Dzięki tym działaniom kampania angażowała odbiorców w sposób praktyczny, promując polskie jabłka nie tylko jako produkt, ale i element codziennego, zdrowego stylu życia.
Naturalny ambasador Polski
„Kampania >>Czas na polskie jabłka<< nie tylko promowała nasze owoce, ale także budowała pozytywny wizerunek Polski w Europie. Jabłko jako symbol prezydencji ma bowiem wymiar nie tylko kulinarny, ale również kulturowy i ekonomiczny - pokazuje, że potrafimy łączyć tradycję z nowoczesnością, a jakość z szerokim oddziaływaniem międzynarodowym” - podkreśla Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej.
Bo przecież jabłko to coś więcej niż owoc: to smak dzieciństwa, symbol zdrowia i energia na cały dzień. A polskie jabłko? To bezdyskusyjnie europejski numer jeden.
Źródło informacji: Związek Sadowników RP