Braki w sprzęcie i dostępie do internetu
Z badania przeprowadzonego przez IBE wynika, że tylko 55 proc. szkół spełnia minimalny standard liczby komputerów (1 komputer na 6 uczniów). Co więcej, 27 proc. placówek nie ma dostępu do Wi-Fi, co znacząco utrudnia wprowadzanie nowoczesnych metod nauczania.
Choć cyfryzacja edukacji jest priorytetem, tylko 6 proc. szkół posiada laboratoria STEM, a laboratoria AI dostępne są w zaledwie 1 proc. placówek. To pokazuje, że polskie szkoły mają wciąż ograniczone możliwości w zakresie edukacji technologicznej i eksperymentalnej.
Szkolenia dla nauczycieli – technika zamiast dydaktyki
Szkolenia dla nauczycieli skupiają się głównie na umiejętnościach technicznych, a nie dydaktycznych. Ewaluacja szkoleń jest powierzchowna i ogranicza się głównie do ankiet satysfakcji uczestników.
Mniej niż połowa szkół zatrudnia koordynatora ds. cyfryzacji, który wspiera proces ucyfrowienia placówki. Brak takiej osoby utrudnia skuteczne wprowadzanie nowych technologii w nauczaniu.
Pozytywne zmiany – szkoły szukają nowych metod
Pomimo ograniczeń infrastrukturalnych, szkoły coraz częściej starają się łączyć tradycyjne metody nauczania z cyfrowymi narzędziami, wprowadzając bardziej elastyczne i angażujące formy pracy z uczniami.

1 miesiąc temu
27


![Rynek pracy w 2026 r. [rekrutacje, rotacja pracowników, wzrost wynagrodzeń, formy wykonywania pracy]](https://webp-konwerter.incdn.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZm9/yLnBsL3AvX2ZpbGVzLzM4OTkwMD/AwL3J5bmVrLXByYWN5LTIwMjYtM/zg5OTAzMDQuanBnIiwidyI6MTIwMH0.webp)

English (US) ·
Polish (PL) ·