Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
29 grudnia 2025 roku Metro i Zoom TV opuszczą MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. Ich koncesje naziemne są ważne tylko do 28 grudnia. Nadawcy zdecydowali, że nie będą ich przedłużać. Zamierzają skupić się na emisji stacji drogą satelitarną, w sieciach kablowych i serwisach streamingowych. Ósmy multipleks nie gwarantuje rentowności. Jest nadawany w zakresie VHF, więc często wymaga bardziej rozbudowanej anteny.
Koncesje satelitarne obu stacji ważne przez nieco ponad rok
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Choć koncesja naziemna pozwala na nadawanie na satelicie czy w kablu, to w przypadku rezygnacji z niej, nadawca powinien wystąpić o nową satelitarną. Warunek ten nie dotyczy wspomnianych wcześniej stacji. – Zoom TV i Metro mają koncesje satelitarne wygasające w przyszłym roku („Zoom TV” 28.07.2026 r., „Metro” 02.08.2026 r. ) – mówi Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT.

Czy nadawcy złożyli już wnioski o przedłużenie koncesji satelitarnych? – Jeszcze nie wystąpili z wnioskami o koncesje na kolejny okres (nie minął jeszcze termin złożenia takich wniosków) – tłumaczy Brykczyńska. Takowe wnioski powinny być składane najpóźniej na rok przed wygaśnięciem koncesji.
Tym samym nadawcy Zoom TV i Metro mają jeszcze ponad miesiąc na spełnienie tych formalności. Zarówno TVN Warner Bros. Discovery, jak i Grupa Kino Polska nie odpowiedzieli we wtorek na nasze pytania w tej sprawie. Nie wiadomo dlaczego Zoom TV i Metro posiadają zarówno koncesje naziemne, jak i satelitarne.
W 2016 roku były to całkiem nowe kanały w przeciwieństwie do Republiki i wPolsce24 (wcześniej wPolsce.pl), które na potrzeby konkursu KRRiT złożyły osobne wnioski. Potem zdecydowały się na ujednolicenie nazw i zapisów koncesji satelitarnej i naziemnej. Być może nadawcy Zoom TV i Metro już wcześniej nie wykluczali opuszczenia ósmego multipleksu i postawienia na dystrybucję satelitarno-kablową.