Co wpływa na decyzje pacjenta w terapii? Podejście lekarza jest kluczowe

2 tygodni temu 14

W jaki sposób pacjent postrzega ochronę zdrowia?

Lekarze z wieloletnim stażem z pewnością mieli już do czynienia z każdym typem pacjenta. Od pacjenta idealnego, który sumiennie stosuje się do wszystkich zaleceń, aż po pacjenta roszczeniowego, który do każdej decyzji ma obiekcje i zastrzeżenia. Czy zgoła odmienne zachowania pacjentów można przypisywać wyłącznie różnicom w osobowości i temperamencie? Nie do końca.

Bardzo istotną rolę odgrywa Patient Expierience (PX), czyli doświadczenia pacjentów. Jest to suma wszystkich emocji, wrażeń oraz subiektywnych ocen, które pacjent gromadzi na każdym etapie z placówką. Począwszy od pierwszego telefonu, aż po zakończenie terapii. I to właśnie zgromadzone doświadczenia mogą w dużej mierze warunkować zachowania pacjenta, a także jego stosunek do przebiegu kolejnych terapii w przyszłości.

W najnowszym webinarze MEDtalk dostępnym na platformie MedonetPRO trenerka i managerka Urszula Łaskawiec opowiada o tym, jak budować pozytywne doświadczenie pacjenta i wyjaśnia, dlaczego jest to tak ważne. Co dokładnie składa się na Patient Expierience? Czym jest "ja zapamiętujące" pacjenta? Tego dowiesz się z webinaru dostępnego na MedonetPRO dla medyków.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jaką rolę w doświadczeniach pacjenta pełni lekarz?

Aż 70 proc. wszystkich decyzji podejmowanych przez pacjentów opiera się właśnie na osobistych doświadczeniach. Kluczową rolę w kształtowaniu tych doświadczeń odgrywa lekarz. Jedna krótka konsultacja może mieć duży wpływ na to, czy pacjent finalnie podejmie się leczenia, poszuka pomocy w innym miejscu, czy też zrezygnuje z terapii.

Warto zrozumieć, że pacjenci nie wymagają od pracowników ochrony zdrowia cudów. Bardziej zależy im na ludzkim podejściu i odrobinie empatii. Jeśli ten fundamentalny wymóg nie zostanie spełniony, doświadczenia pacjenta będą negatywne, co będzie niekorzystnie rzutować na postrzeganie ochrony zdrowia w przyszłości.

Medycy, którzy chcą budować pozytywne doświadczenia wśród pacjentów muszą wiedzieć, że to właśnie czas spędzony w gabinecie lekarskim będzie tu odgrywał kluczową rolę. Czego dokładnie oczekują pacjenci od swojego lekarza? Jakie zachowania zrażają pacjentów? O tym opowiada nasza ekspertka w webinarze dostępnym na platformie MedonetPRO.

MedonetPRO OnetPremium

MedonetPRO OnetPremiumMedonet

Dlaczego pozytywne doświadczenia są tak ważne?

Pozytywne doświadczenia zwiększają zaangażowanie pacjenta, co oczywiście jest kluczowe dla placówek skupionych na prywatnych świadczeniach. Taki pacjent w przyszłości wybierze placówkę, z którą wiąże pozytywne wspomnienia z przebiegu terapii. Natomiast korzyścią pozabiznesową jest to, że taki pacjent chętniej zaangażuje się w proces leczenia i będzie sumiennie stosował się do poleceń lekarza, co oczywiście wpłynie na skuteczność terapii. Z pozytywnych doświadczeń płynie zatem korzyść obopólna.

Dlatego największe sieci placówek medycznych przykładają dużą wagę do Patient Expierience i starają się świadomie budować doświadczenia pozytywne. Swój udział mają w tym przede wszystkim lekarze, ale również inne osoby, z którymi pacjent zetknie się podczas leczenia. O tym, jak kształtować doświadczenia pacjenta oraz jakie korzyści z tego płyną, dowiesz się od managerki Urszuli Łaskawiec w najnowszym webinarze na MedonetPRO.

Przeczytaj źródło