Co sprawia, że ludzie chcą tu pracować? Historia sukcesu Żabki

6 godziny temu 3
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Grupa Żabka już po raz trzeci z rzędu - jako jedyna organizacja z Polski i jako jedna z nielicznych na świecie - została wyróżniona prestiżową nagrodą Gallup Exceptional Workplace Award (GEWA). Wyróżnienie to jest wręczane organizacjom, które potrafią budować w miejscu pracy kulturę organizacyjną w oparciu o zaangażowanie pracowników.

Wynik badania zaangażowania pracowników i współpracowników Grupy Żabka wyróżnia się szczególnie - organizacja osiągnęła lepszy rezultat niż 87% firm biorących udział w badaniu, znajdując się tym samym w gronie 13% najlepiej ocenianych miejsc pracy na świecie. Tak wysoki poziom zaangażowania, świadomość celów oraz tworzenie miejsca pracy wraz z ludźmi były kluczowym czynnikiem, który zapewnił Grupie Żabka globalne wyróżnienie. Ten rezultat wyróżnia się jeszcze bardziej na tle globalnych statystyk Gallupa, według których obecnie tylko 21% pracowników [1] na świecie deklaruje zaangażowanie, a połowa nie zna oczekiwań wobec swojej roli w organizacji.

„Brak jasności co do oczekiwań, połączony z gwałtownymi zmianami technologicznymi i organizacyjnymi, tworzy dziś nowe wyzwania zarówno dla pracowników, jak i liderów - mówi Jon Clifton, CEO Instytutu Gallupa. - Tym bardziej doceniamy organizacje takie jak Grupa Żabka, które nie tylko odpowiadają na te zmiany, ale potrafią skutecznie wzmacniać zaangażowanie i budować autentyczną kulturę organizacyjną”.

Grupa Żabka współpracuje z Instytutem Gallupa od 2017 roku, co roku pytając swoich pracowników o ich doświadczenia i opinie. W 2024 roku w badaniu wzięła udział rekordowa - bo aż 95% - liczba pracowników i współpracowników. To sygnał, że chcą mieć wpływ i wiedzą, że ich opinia ma znaczenie. Bo zaangażowanie nie bierze się z benefitu czy deklaracji, a zaczyna się od poczucia sensu, przynależności i odpowiedzialności.

„Jeśli pracownik wie, dlaczego coś robi, to wie też, jak to zrobić. I właśnie takie organizacje - które dają ludziom cel, a nie tylko zadania - są nagradzane wyróżnieniem GEWA” - dodaje Clifton.

W Grupie Żabka ogromną wagę przywiązuje się do świadomego leadershipu opartego na dialogu i zaufaniu. Pracownik nie może czuć się odpowiedzialny, jeśli wcześniej ta odpowiedzialność nie zostanie mu powierzona. Zaangażowanie pracowników rośnie tam, gdzie mają oni przestrzeń do działania i realny wpływ, m.in. poprzez inicjatywy w ramach wolontariatu pracowniczego. Podejmując decyzje i biorąc odpowiedzialność, chętniej wspierają rozwój organizacji.

„Budowanie zaangażowania pracowników nie jest agendą HR-ową Grupy Żabka. To wartości wpisane głęboko w sposób działania naszej firmy. Uformowały one naszą Strategię Odpowiedzialności, której jednym z podstawowych filarów jest Odpowiedzialna organizacja” - mówi Jolanta Bańczerowska, Chief People Officer w Grupie Żabka. „Badanie poziomu zaangażowania pracowników i współpracowników jest integralną częścią strategii biznesowej. Zadowolenie, satysfakcja i poczucie sensu pracy zwiększają ich motywację do realizacji codziennych zadań, budując silną, emocjonalną więź z firmą, która przekłada się na jej wyniki” - podkreśla.

Systematyczne budowanie kultury opartej na zaangażowaniu wzmacnia odporność organizacji, umożliwiając skuteczne funkcjonowanie nawet w warunkach zwiększonej niepewności rynkowej. Dzięki strategicznemu podejściu do budowania i wzmacniania zaangażowania, Grupa Żabka zdobywa trwałą przewagę konkurencyjną, wspierając jednocześnie pozyskiwanie i utrzymanie talentów oraz długoterminowy rozwój organizacji. Dziś, rozwijając się także w Rumunii, Grupa Żabka zapewnia już ponad 68 tysięcy miejsc pracy.

Tworzenie miejsca pracy opartego na zaangażowaniu i wartościach to proces, który wymaga czasu, odwagi i konsekwencji, ale - jak pokazuje trzecia z rzędu nagroda Gallupa i ponowne wyróżnienie w globalnym rankingu Newsweeka US „Top 100 Most Loved Workplaces” - przynosi realne efekty.

Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego misją jest tworzenie wartości poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.

Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 11 000 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta, a platforma Dietly to wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo.

Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

[1] www.gallup.com 

KONTAKT:

biuro prasowe

e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl 

tel. +48 514 877 509

Źródło informacji: Grupa Żabka

Przeczytaj źródło