Ciężki jesienny quiz o autach PRL. Twoje szanse na 6/10 spadają jak liście

1 miesiąc temu 40

Pytanie 1/10

3 października 1948 r. 6 listopada 1950 r. 6 listopada 1951 r. 6 listopada 1957 r.

Pytanie 2/10

W przeddzień jesieni, czyli ostatniego dnia lata zakończono produkcję:

FSO Syreny FSM Syreny Polskiego Fiata 126p FSO Poloneza

Pytanie 3/10

Jesiennym samochodem był też Lublin 51. Jego pierwszy egzemplarz powstał 7 listopada 1951 r. Była to:

samodzielna konstrukcja licencyjna wersja Kamaza licencyjna wersja GAZ-a licencyjna wersja Tatry

Pytanie 4/10

W 1967 r. W 1981 r. W 1985 r. W 1989 r.

Pytanie 5/10

zaledwie 28 minut dwie godziny 11 godzin 35 godzin, czyli ponad połowę testu

Pytanie 6/10

1.25 1.3 1.5 2.0, ale przez pierwszy rok wszystkie trafiały na eksport

Pytanie 7/10

Jesienią 1957 r. z FSO do firmy Ghia trafiły dwa podwozia Warszawy. Włosi mieli na ich bazie przygotować projekt następcy Warszawy M20. Jaki był efekt ich prac?

dwa różniące się od siebie sedany sedan i kombi sedan, kombi i makieta pick-upa sedan i kombi oraz szkice dwóch wersji coupe

Pytanie 8/10

Pewnej jesieni pojawiły się w PRL dwa pierwsze znaczki pocztowe z samochodem FSO. Było to:

w roku debiutu FSO Warszawy, czyli w 1951 r. w 1952 r. w roku debiutu Syreny, czyli w 1957 r. dopiero w 1978 r.

Pytanie 9/10

Pierwsze auto powstało w FSO w 1951 r. Pewnej jesieni wyprodukowano tam milionowy samochód. Było to:

w 1961 r. w 1976 r. w 1985 r. dopiero po upadku PRL, czyli w 1991 r.

Pytanie 10/10

1976 r. 1977 r. 1978 r. 1979 r.

Brakuje jeszcze 10 odpowiedzi

Wypełnij odpowiedzi na wszystkie pytania, żeby zobaczyć wynik

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Autor Krzysztof Wojciechowicz

Przeczytaj źródło