Chusteczki za setki milionów złotych. Ujawnia kulisy biznesu

22 godziny temu 17

"Biznes Klasa" to program money.pl dostępny w serwisie YouTube. Szef redakcji Łukasz Kijek prowadzi w nim rozmowy z obecnymi i byłymi szefami największych firm, a także z ludźmi z otoczenia biznesu - o ich życiu, biznesie, zarobkach i wielu innych sprawach. Gościem najnowszego odcinka jest Gabriele Kermiche, współtwórca marki Ecowipes, obecnie właściciel Galileo Medical.

Chusteczki za setki milionów złotych. Ujawnia kulisy biznesu - Gabriel Kermiche w Biznes Klasie

Przejął biznes po nagłej śmierci ojca

Gabriel Kermiche rozpoczął swoją działalność biznesową w trudnych okolicznościach, przejmując rodzinny biznes po śmierci ojca. Miał 25 lat. Firma, której stery przejął, zaczynała od produkcji patyczków do uszu, a później poszerzyła działalność o chusteczki nawilżane. - Zastałem firmę z 200 pracownikami i obrotami na poziomie 100 milionów złotych. Początkowo nie byłem pewien, co dokładnie robił mój tata, a przejęcie firmy wiązało się z wieloma wyzwaniami - mówi Kermiche.

Po przejęciu borykał się z kryzysami finansowymi, które zmusiły go do podjęcia decyzji o dalszym rozwoju. Jako młody menedżer musiał zmierzyć się z ogromną odpowiedzialnością. - Po śmierci taty firma przeszła przez trudne chwile, ale kluczowe było to, by nie tylko utrzymać ją na powierzchni, ale również wprowadzić na drogę rozwoju - wspomina.

Ekspansja na rynek europejski

Za czasów Gabriela Kermiche'a firma znacząco się rozwinęła. Z 200 pracowników rozrosła się do ponad 1000 osób, a roczne przychody wzrosły do 700 milionów złotych. - Rozpoczęliśmy międzynarodową ekspansję, w tym zakup fabryki we Francji. Była to decyzja, która miała sens nie tylko z punktu widzenia biznesowego, ale również w kontekście zmieniających się kosztów transportu - wyjaśnia gość "Biznes Klasy".

Przejęcie zakładu w małej francuskiej wiosce, w którym zatrudnionych było 50 osób, wymagało dużego zaangażowania, ale pozwoliło skutecznie wejść na rynek francuski dzięki znaczkowi "Made in France". - Na początku mieliśmy wątpliwości, ale z czasem udało się odbudować zakład, a obecnie zatrudniamy tam dwukrotnie więcej osób - opowiada Kermiche.

Walka o miejsce na półce

Przełomem w działalności firmy było wprowadzenie na rynek mokrych i ekologicznych chusteczek nawilżanych. Na początku produkt nie cieszył się dużym zainteresowaniem w Polsce, ale sytuacja zmieniła się podczas pandemii COVID-19. - W momencie, kiedy zabrakło papieru toaletowego, nasze chusteczki stały się popularne. Sprzedaż wzrosła dziesięciokrotnie - z 50 tysięcy paczek miesięcznie do 500 tysięcy - wspomina Kermiche.

Jednym z kluczowych aspektów rozwoju firmy były negocjacje z sieciami handlowymi. -Polska jest najbardziej konkurencyjnym rynkiem w Europie. Jeśli ktoś jest sprzedawcą we Francji, to najlepiej go wysłać na negocjacje do Polski, żeby się naprawdę doszkolił, nauczył różnych technik, strategii, przede wszystkim kontroli swoich nerwów. To jest tutaj, zapraszamy do Polski - mówi Kermiche.

Podkreśla, że polski rynek wymaga wyjątkowej elastyczności i umiejętności szybkiego podejmowania decyzji.

Sieci handlowe, takie jak Biedronka czy Lidl, są bardzo dynamiczne, a negocjacje z nimi często przypominają niekończącą się grę. - Sieci handlowe w Polsce są niezwykle wymagające. Po podpisaniu kontraktu nie ma gwarancji, że wszystko pójdzie zgodnie z planem, negocjacje trwają niemal cały czas, a każda nowa oferta to ciągła walka o miejsce na półce - tłumaczy Kermich.

W planach zakup szpitala

Po sprzedaży Ecowipes Kermiche zdecydował się na inwestycje w nową branżę, czyli zdrowie. Zainwestował w Galileo Medical, sieć przychodni, łączącą fizjoterapię z psychoterapią.

- Po doświadczeniach z własnymi problemami zdrowotnymi chciałem stworzyć coś, co pomoże ludziom w kompleksowy sposób. Wierzę, że połączenie fizjoterapii i psychoterapii może znacząco poprawić jakość życia pacjentów - mówi gość "Biznes Klasy". Teraz planuje zakup szpitala, który ma stać się częścią tego przedsięwzięcia.

W poprzednich odcinkach "Biznes Klasy" Łukasz Kijek rozmawiał z:

Przeczytaj źródło