Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Według danych JATO Dynamics w maju chińskie marki sprzedały aż 65,8 tys. aut w 28 europejskich krajach, obejmujących państwa członkowskie Unii Europejskiej oraz Wielką Brytanię. Dla porównania rok wcześniej liczba ta wynosiła 31,2 tys. sztuk, co oznacza wzrost o imponujące 111 proc. w skali roku.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoStrategia Chińczyków jest zabójczo skuteczna. BYD rośnie czterokrotnie w rok
Unia Europejska nałożyła karne cła na chińskie elektryki, próbując ograniczyć ich import, jednak taktyka ta nie wyhamowała ekspansji. Chińskie marki skutecznie omijają te regulacje, oferując hybrydy plug-in, na które cła nie obowiązują. Mają też bogatą ofertę samochodów spalinowych. Przykładem skuteczności tej strategii są rezultaty koncernu BYD, który w ujęciu rok do roku osiągnął wzrost rejestracji w Europie o aż 397 proc.
BYD Seal 5 DM-iBYD
MG przegoniło Fiata
Szczególnie dobrze radzi sobie koncern SAIC, odpowiadający za markę MG. W maju liczba rejestracji MG w Europie wyniosła 29 387 sztuk, co oznacza wzrost o ponad 30 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. W Polsce marka również nie zwalnia tempa — w poprzednim miesiącu polscy dealerzy sprzedali 1233 egzemplarze, co przełożyło się na wzrost rejestracji o 83 proc. w ujęciu rocznym. Dane JATO Dynamics pokazują, że od początku roku na Starym Kontynencie zarejestrowano już 133,4 tys. aut marki MG, co pozwoliło jej wyprzedzić Fiata, którego wynik wyniósł 125,3 tys. egzemplarzy.
MG HS Hybrid+MG
Jaecoo i Omoda przegoniły Hondę i Mitsubishi
Tempo chińskiej ekspansji obrazuje również sukces dwóch innych marek należących do koncernu Chery: Omoda i Jaecoo. Jak podają analitycy JATO Dynamics, w maju sprzedano 7459 samochodów marki Jaecoo oraz 4213 aut Omoda. Wyniki te pozwoliły wyprzedzić Hondę i Mitsubishi. Obie chińskie marki świetnie radzą sobie również w Polsce.
Jaecoo 7 Super HybridŻródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz
Wzrost sprzedaży jednych przekłada się na spadki u innych — Chińczycy odbierają klientów głównie europejskim, japońskim i koreańskim rywalom, ale — co ciekawe — wpływają też na wyniki sprzedażowe również chińskich koncernów. Przykład? Geely Group zanotowała znaczący, bo 11-procentowy spadek sprzedaży w ujęciu rok do roku.
Z konkurencją z Państwa Środka dobrze radzą sobie niektóre znane marki:
- Volkswagen zanotował 3-procentowy wzrost sprzedaży r/r,
- Renault — 5-procentowy,
- Ford — 9-procentowy.