Chińskie auta szturmem zdobywają rynek. Sprzedaż wzrosła sześciokrotnie

3 dni temu 13
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Redakcja10.06.2025 (9:03)

Ponad 14 tys. zarejestrowanych samochodów chińskich w Polsce od początku roku - to sześć razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tylko w maju sprzedano ich ponad 3,3 tys., a udział chińskich marek w rynku nowych aut osobowych wzrósł do 7,3%.

Eksperci Superauto.pl szacują, że do końca 2025 roku może on sięgnąć nawet 15-20%. Powód? Cena. Średni koszt zakupu chińskiego samochodu to 124 tys. zł, czyli nawet 64 tys. zł mniej niż średnia rynkowa (188 tys. zł wg IBRM Samar). Nawet po uwzględnieniu rabatów - to wciąż ok. 55 tys. zł oszczędności.

MG wyprzedza Forda

W maju MG - marka chińska o brytyjskich korzeniach - przeskoczyła Forda w rankingu popularności, rejestrując o 120 aut więcej. Od stycznia do maja przewaga MG nad Fordem wyniosła łącznie 19 samochodów. Chińskie marki coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność w zestawieniach sprzedaży.

Chińczyki przyciągają klientów indywidualnych

Coraz więcej nowych aut rejestrowanych jest na osoby prywatne. W pierwszych pięciu miesiącach roku stanowiły one 34% rejestracji nowych samochodów osobowych - to wzrost o 2 pkt proc. rok do roku. Rosnąca dostępność tańszych, dobrze wyposażonych modeli z Chin przesuwa zainteresowanie z rynku wtórnego na pierwotny.

Porównanie: średnio 20 tys. zł taniej niż konkurencja

Z analizy Superauto.pl wynika, że różnica cenowa między chińskimi modelami a ich odpowiednikami od marek europejskich, koreańskich czy japońskich wynosi średnio 19 868 zł. W niektórych przypadkach - np. MG HS kontra Cupra Terramar - sięga aż 57 840 zł.

Największe zainteresowanie: SUV-y w przedziale 80-130 tys. zł

Dane chinskiesamochody.pl pokazują, że Polacy najchętniej przeglądają oferty modeli kosztujących od 78 do 132 tys. zł, szczególnie SUV-ów. Najpopularniejsze wśród nich to MG HS i MG ZS.

Informacja prasowa

Przeczytaj źródło