Chery świętuje globalny sukces w Polsce. Premiera TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV

16 godziny temu 2
To właśnie w Polsce CHERY świętowało eksport pięciomilionowego samochodu, a wybór naszego kraju na tę okazję nie był przypadkowy. Podczas wydarzenia miała miejsce też polska premiera dwóch nowych modeli marki CHERY – TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV.
To właśnie w Polsce CHERY świętowało eksport pięciomilionowego samochodu, a wybór naszego kraju na tę okazję nie był przypadkowy. Podczas wydarzenia miała miejsce też polska premiera dwóch nowych modeli marki CHERY – TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV. Fot. na:Temat

Są wydarzenia, które mają w sobie coś więcej niż tylko blask reflektorów i premierowych emocji. Polska premiera dwóch nowych modeli marki CHERY – TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV – była właśnie jednym z takich momentów. Wydarzenie połączyło w sobie motoryzacyjną prezentację i uroczystość o globalnym znaczeniu. To właśnie w Polsce CHERY świętowało eksport pięciomilionowego samochodu, a wybór naszego kraju na tę okazję nie był przypadkowy.

CHERY, największy chiński eksporter samochodów osobowych, dostarczył już ponad 5 milionów aut poza granice Chin, działając w ponad 110 krajach. Marka, która w 2025 roku oficjalnie zadebiutowała na polskim rynku, buduje swoją pozycję z rozmachem. I robi to w sposób, który pokazuje, że traktuje Polskę jako strategiczny przyczółek w Europie.

Na scenie pojawiły się dwa samochody – TIGGO 4 HEV, nowoczesny, kompaktowy SUV hybrydowy, oraz TIGGO 9 PHEV – flagowy, 7-osobowy SUV z napędem plug-in hybrid i napędem na cztery koła. Razem symbolizują pełnię gamy modelowej CHERY dostępnej w Polsce: od miejskiego TIGGO 4, przez rodzinne TIGGO 7 i TIGGO 8, aż po luksusowego TIGGO 9.

logo

Wyprodukowane przez CHERY samochody TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV. Fot. na:Temat

Polska w centrum uwagi

Kiedy wszedłem na salę, poczułem, że to nie jest zwykła premiera. Wnętrze przestronne, scena olbrzymia, światła i detale dopracowane do perfekcji. Industrialna przestrzeń idealnie współgrała z atmosferą premiery. To wydarzenie miało wszystko: profesjonalizm, energię i emocje. W powietrzu czuć było dumę i ekscytację, dealerzy, przedstawiciele marki, media i zaproszeni goście wiedzieli, że uczestniczą w czymś symbolicznym.

logo

Logo CHERY na wydarzeniu marki w Warszawie. Fot. na:Temat

To nie była tylko prezentacja samochodów, to było święto sukcesu, w którym Polska stała się centrum światowej mapy CHERY. Wydarzenie uświetniło przekazanie 5-milionowego samochodu wyeksportowanego przez CHERY, którym był TIGGO 8 PHEV. Kluczyki odebrała polska klientka – symboliczny gest łączący motoryzację z codziennością, rodzinnością i zaufaniem do marki.

TIGGO 4 HEV – hybrydowy SUV dla miasta

Pierwszy z premierowych modeli, TIGGO 4 HEV, to samochód, który reprezentuje nowoczesną filozofię marki – inteligentną, oszczędną i dostępną technologię w przystępnej formie. Ten kompaktowy SUV z napędem hybrydowym typu HEV został stworzony z myślą o kierowcach miejskich, którzy chcą łączyć codzienną wygodę z niskim zużyciem paliwa i nowoczesnym designem.

Pod maską pracuje silnik 1.5 L współpracujący z jednostką elektryczną, co łącznie daje 163 KM mocy układu napędowego i 260 Nm momentu obrotowego. Sam silnik elektryczny generuje 204 KM i 310 Nm, a jego zadaniem jest wspieranie pracy jednostki spalinowej w dynamicznych momentach jazdy. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy, osiąga 150 km/h prędkości maksymalnej i oferuje imponujący zasięg 950 km w cyklu mieszanym.

logo

Samochód TIGGO 4 HEV. Materiały prasowe / CHERY

Napęd przenoszony jest na przednie koła za pośrednictwem automatycznej przekładni hybrydowej DHT150, która płynnie łączy moment obrotowy silnika spalinowego i elektrycznego. To rozwiązanie pozwala na szybkie reakcje i wysoką kulturę pracy, a przy tym ogranicza zużycie paliwa do minimum.

Zastosowana bateria NCM o pojemności 1,83 kWh wspiera układ hybrydowy i pozwala na efektywne odzyskiwanie energii podczas hamowania. W połączeniu z 51-litrowym zbiornikiem paliwa daje to naprawdę szeroki zakres użytkowy – od codziennych dojazdów po dłuższe trasy.

logo

Wnętrze samochodu TIGGO 4 HEV. Materiały prasowe / CHERY

Pod względem wymiarów, TIGGO 4 HEV mierzy 4320 mm długości, 1831 mm szerokości i 1646 mm wysokości, przy rozstawie osi 2610 mm. Bagażnik o pojemności 430 litrów (lub 1190 l po złożeniu siedzeń) zapewnia wystarczającą przestrzeń dla całej rodziny. Auto waży 1550 kg, a dopuszczalna masa całkowita wynosi 1905 kg.

We wnętrzu technologia na miarę segmentu premium. Ekran dotykowy, cyfrowe zegary, rozbudowane systemy bezpieczeństwa i detale, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były dla droższych modeli. TIGGO 4 HEV to przykład tego, jak daleko CHERY przesunęło granicę między "samochodem miejskim" a "nowoczesnym, inteligentnym SUV-em". Cena tego modelu w Polsce zaczyna się od 95 900 zł za wersję bazową (Essential). Wersja Prestige, z lepszym wyposażeniem, kosztuje 105 900 zł.

logo

Samochód TIGGO 4 HEV. Fot. na:Temat

TIGGO 9 PHEV – flagowiec, który wyznacza kierunek

Jeśli TIGGO 4 HEV jest zaproszeniem do świata CHERY, to TIGGO 9 PHEV jest jego manifestem. To flagowy, 7-osobowy SUV plug-in hybrid, który pokazuje, jak ambitnie marka patrzy na segment premium. Z zewnątrz elegancki, z wyraźnie zarysowaną sylwetką, dużym grillem i mocnymi przetłoczeniami, wewnątrz jest przestronny, technologiczny i luksusowy.

TIGGO 9 PHEV mierzy 4810 mm długości, 1925 mm szerokości i 1741 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2800 mm. Napędzany jest hybrydowym układem o łącznej mocy 428 KM, złożonym z turbodoładowanego silnika 1.5 T-GDI oraz dwóch jednostek elektrycznych – z przodu i z tyłu. Dzięki temu samochód oferuje napęd na cztery koła (AWD) reagujący w zaledwie 100 milisekund.

logo

Samochód TIGGO 9 PHEV. Materiały prasowe / CHERY

Zastosowana bateria o pojemności 34,46 kWh pozwala na przejechanie 147 km w trybie elektrycznym (WLTP), a ładowanie prądem stałym od 30 do 80 proc. zajmuje tylko 18 minut. Całkowity zasięg pojazdu wynosi 1050 km, co czyni go jednym z najbardziej wszechstronnych SUV-ów PHEV na rynku.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h? Zaledwie w 5,4 sekundy. Maksymalna prędkość – 180 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu WLTP to 1,7 l/100 km, a po rozładowaniu baterii – 6,9 l/100 km. To wyniki, które stawiają TIGGO 9 PHEV w czołówce swojej klasy.

logo

Wnętrze samochodu TIGGO 9 PHEV. Materiały prasowe / CHERY

Pod względem konstrukcji auto imponuje: 85 proc. nadwozia wykonano ze stali o wysokiej wytrzymałości, w tym 20 proc. z ultrawytrzymałej stali, co gwarantuje bezpieczeństwo i sztywność. SUV porusza się na 20-calowych kołach, ma hydrauliczne zawieszenie wielowahaczowe z elementami tłumiącymi drgania (redukcja wibracji o 30 proc.) i aktywne systemy redukcji hałasu. W sumie mamy 35 barier dźwiękochłonnych i czterokanałowy system ANC.

Z myślą o użytkownikach i ich stylu życia, w samochodzie znalazł się m.in. tryb Pet Mode, który utrzymuje temperaturę wnętrza na poziomie 24–26°C, oraz system V2L (Vehicle-to-Load), umożliwiający zasilanie urządzeń zewnętrznych o mocy do 6,6 kW – od laptopa po ekspres do kawy.

logo

Samochód TIGGO 9 PHEV. Fot. na:Temat

Wnętrze? Prawdziwe studio komfortu. 15,6-calowy ekran centralny w rozdzielczości 2.5K, cyfrowe zegary 10,25”, wyświetlacz head-up, 14-głośnikowy system audio Sony, Android Auto i Apple CarPlay (bezprzewodowo), dwustrefowa klimatyzacja z filtrem PM 0.3, panoramiczny dach 1,1 m², fotele z masażem, wentylacją i ogrzewaniem, 10 poduszek powietrznych i automatyczny system parkowania. Do tego 41 schowków, 50-watowa ładowarka indukcyjna i sterowanie z poziomu aplikacji mobilnej – od klimatyzacji po szyby.

Cena? 209 900 zł – i to za wersję Prestige, w pełni wyposażoną. Do tego 7-letnia gwarancja mechaniczna (150 tys. km) i 8-letnia gwarancja na elementy elektryczne (160 tys. km). Pierwsze egzemplarze trafią do salonów już w listopadzie.

Marka, która definiuje się sama

Kiedy rozmawiam z przedstawicielami CHERY, czuję, że marka nie chce być postrzegana przez pryzmat "nowego gracza z Chin". Jej filozofia jest inna, bo CHERY nie porównuje się do konkurencji, ona definiuje siebie. Jej klienci to nowoczesne rodziny i kierowcy, którzy chcą czegoś więcej: technologii, przestrzeni, komfortu i bezpieczeństwa, bez konieczności przepłacania.

logo

Wydarzenie CHERY w Warszawie. Fot. na:Temat

Design nowych modeli jest odważny i dopracowany, wnętrza nowoczesne, a wyposażenie często wyprzedza europejskie standardy. Jak mówiłem po premierze: "TIGGO 4 HEV jest totalnie naładowany elektroniką jak SUV z wyższego segmentu", a TIGGO 9 PHEV to przykład samochodu, który śmiało konkuruje z markami premium.

Polska scena dla światowej premiery

Premiera CHERY w Polsce była wyjątkowa nie tylko ze względu na same samochody, ale też na symbolikę. Uroczyste przekazanie 5-milionowego auta to jasny komunikat: Polska to ważny punkt na mapie globalnych ambicji CHERY.

Patrząc na to, jak wyglądała ta prezentacja, dopracowana, efektowna i pełna energii,  trudno nie odnieść wrażenia, że marka jest gotowa na duży krok naprzód. Zresztą reakcje publiczności mówiły wszystko. Ludzie byli autentycznie zaciekawieni, a po premierze długo jeszcze podchodzili, by obejrzeć wnętrza, zadać pytania, zrobić zdjęcie.

TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV – dwa różne światy, jeden kierunek

Z jednej strony TIGGO 4 HEV, zwinny, oszczędny i miejski, idealny dla kierowców szukających nowoczesności w kompaktowej formie. Z drugiej – TIGGO 9 PHEV, luksusowy SUV z napędem 4x4, zasięgiem ponad 1000 km i osiągami, które śmiało mogą konkurować z europejskimi markami premium.

Dwa różne samochody, jeden wspólny mianownik: ambicja, technologia i styl. CHERY wchodzi do Polski z rozmachem, ale też z pewnością siebie. I wszystko wskazuje na to, że te dwa modele to dopiero początek długiej, dobrze zaplanowanej historii.

Przeczytaj źródło