Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Ponad 20 lat temu wybudowano pierwszy, tzw. doświadczalny odcinek, którego zadaniem było sprawdzenie, jak technologia betonu cementowego sprawdzi się w polskich warunkach pogodowych. Doświadczalny fragment powstał w 2002 r., tj. jeszcze przed rozbudową drogi DK8 do standardu drogi ekspresowej.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoDoświadczalny odcinek betonowy miał przetrwać 20 lat
Pierwotne założenia przewidywały, że trwałość nawierzchni betonowej powinna wynieść 20 lat. I jak pokazała rzeczywistość, te założenia sprawdziły się. Ponieważ nawierzchnia jest już mocno wyeksploatowana, zaistniała konieczność jej wyremontowania. Prace remontowe, za kwotę 37,1 mln zł przeprowadzi firma Strabag.
Drogowcy wyremontują betonowy fragment drogi S8GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) precyzuje, że podpisana umowa na remont odcinka S8 dotyczy 9-kilometrowego fragmentu trasy w kierunku Warszawy pomiędzy Polichnem i Studziankami. Drogowcy wyjaśniają, że jest to tzw. zamówienie podstawowe. Ponadto zadanie obejmuje możliwość remontu kolejnych 3 km. Łącznie wyremontowany zostanie odcinek o długości 12 km.
- Przeczytaj także: Od piątku luźniej na autostradach A2 i A4. Nie trzeba będzie wyprzedzać
Kierowcy pojadą jedną jezdnią i na dodatek znacznie wolniej
Remont jezdni w kierunku Warszawy będzie polegał na rozebraniu starej nawierzchni betonowej o grubości 28 cm i zastąpieniu jej nawierzchnią bitumiczną, która zostanie wzmocniona specjalną siatką. Finałem będzie odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej. O zastąpieniu betonu nawierzchnią bitumiczną zadecydowały względy praktyczne — remont zostanie przeprowadzony szybciej i prace będzie można prowadzić etapami.
Według szacunków GDDKiA prace powinny potrwać nie dłużej niż cztery miesiące. W trakcie ich trwania kierowcy będą korzystali z jezdni w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego i ruch będzie odbywał się w układzie 1+1. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, na tym odcinku wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 80 km na godz.
Drogowy uprzedzają, że czasie robót kierowcy powinni liczyć się z możliwością zamykania łącznic węzłów znajdujących się na remontowanym odcinku. Cały czas mają być jednak dostępne obiekty takie jak stacje paliw i motele. Wykonawca będzie mógł prowadzić prace 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, nie wyłączając dni świątecznych.