Chiński producent rezygnuje z jednej ze swoich wizytówek w postaci obracanych ekranów. Powód tej decyzji jest prozaiczny i... jak najbardziej zrozumiały.
Chiński gigant stawia na nowoczesne technologie i coraz lepiej radzi sobie zarówno w Europie Zachodniej, jak i w samej Polsce. Od początku roku na naszym rynku BYD zarejestrował 4420 samochodów, będąc 4. najpopularniejszą chińską marką i 24. w ogóle. BYD specjalizuje się w samochodach elektrycznych i hybrydach plug-in. Jednym z najczęściej wymienianych elementów samochodów BYD był jednak obracany ekran, który stosowany jest niemal w każdym modelu chińskiego producenta... A raczej był, gdyż chiński koncern poinformował właśnie, że kończy z obracanymi ekranami w swoich samochodach. Jaki jest tego powód? Bardzo prozaiczny - otóż BYD uznał, że to rozwiązanie nie ma sensu, gdyż jest kłopotliwe zarówno w trakcie eksploatacji jak i na samym etapie tworzenia oprogramowania.
Obracany ekran świadectwem innowacyjności koncernu BYD
Najbardziej widocznym przykładem eksperymentowania koncernu BYD i jego innowacyjności był właśnie przed kilkoma laty wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy, który można było obracać o 90 stopni i pracować w trybie pionowym lub poziomym. Użytkownik mógł to zrobić w każdej chwili, zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Choć jest to głównie chwyt marketingowy, pomógł modelom marki wyróżnić się na tle konkurencji.
Wiceprezes BYD, Stella Li, powiedziała, że klientom firmy co prawda spodobał się obrotowy ekran, stanowi on ograniczenie w przypadku niektórych aplikacji, w szczególności Apple CarPlay i Android Auto, które w autach BYD działają wyłącznie w układzie horyzontalnym. Ponadto wiceprezes BYD zaznaczyła, że z ich badań wynika, że funkcja obracania ekranu jest rzadko używana przez użytkowników.
Mało przydatny gadżet, który miał więcej ograniczeń niż korzyści
Pierwszym modelem, w którym nie uświadczymy obrotowego ekranu, będzie najnowsza wersja BYD Atto 2 DM-i oraz wprowadzony wraz z nim wariant elektryczny Comfort z większymi niż dotychczas bateriami. Z czasem stały ekran trafi też do pozostałych modeli. W przyszłości ekrany zostaną zablokowane w pozycji poziomej.
Niemal 100 samochodów BYD dostępnych od ręki: Sprawdź ofertę
Według BYD ekran informacyjno-rozrywkowy był łatwiejszy w obsłudze w trybie portretowym (pionowym )na postoju i w ruchu, a także zapewniał lepszą nawigację. Z drugiej strony obsługa ekranu jest łatwiejsza w trybie poziomym.
Ponadto obrotowy ekran stanowił nie lada wyzwanie dla programistów tworzących oprogramowanie do samochodów BYD. Wymuszał on bowiem konieczność obracania wszystkich grafik i dopasowywania ich skali. Według BYD ekran bez funkcji obracania będzie też łatwiej zoptymalizować.

2 tygodni temu
16





English (US) ·
Polish (PL) ·