BYD Atto 2 DM-i dołącza do oferty. Na prądzie przejedzie rekordowe 90 km

1 tydzień temu 4

BYD Atto 2 wkrótce jeszcze bardziej podbije serca klientów. Wszystko dzięki wariantowi hybrydowemu DM-i, który już na początku 2026 roku trafi do salonów i zaoferuje rekordowe w segmencie 90 km zasięgu na prądzie i aż 1020 km łącznego zasięgu. 

BYD świetnie radzi sobie na rynku hybryd plug-in. Jego średniej wielkości SUV Seal U DM-i jest liderem lub też wiceliderem rynku aut PHEV w wielu europejskich krajach, w tym także w Polsce. Niedawno producent wprowadził kolejne hybrydy do gamy, w tym kompaktowego sedana Seal 5 DM-i oraz sedana i kombi klasy średniej Seal 6 DM-i. Wkrótce ofertę zasili również miejski SUV BYD Atto 2 DM-i i to właśnie on ma szansę stać się prawdziwym sprzedażowym hitem chińskiego koncernu. 

      

BYD Atto 2 DM-i delikatnie różni się od wersji elektrycznej

BYD Atto 2 DM-i pojawi się w dwóch wersjach, które będą się różnić m.in. pojemnością akumulatora, zasięgiem w trybie elektrycznym, łącznym zasięgiem, mocą oraz osiągami. W porównaniu do w pełni elektrycznego ATTO 2, wariant DM-i otrzyma również subtelne zmiany stylistyczne. Wśród nich znajdzie się m.in. większy środkowy grill, ozdobne elementy w dolnej części zderzaka, brak bocznych wlotów powietrza w przednich błotnikach oraz nowy projekt oznaczeń z tyłu auta. Nowością będzie także kolor nadwozia Midnight Blue, oferowany wyłącznie dla wersji DM-i.

Nawet 90 km zasięgu na prądzie i aż 1020 km łącznego zasięgu

BYD Atto 2 DM-i może pokonać do 90 km w trybie całkowicie elektrycznym, co stanowi najlepszy wynik w swojej klasie. Inteligentny system napędowy DM-i (Dual Mode – intelligent) automatycznie dobiera optymalny tryb pracy, przełączając się na napęd hybrydowy podczas dłuższych podróży. W pełni zatankowany i naładowany pojazd oferuje zasięg przekraczający 1000 km, przewyższając tym samym konkurencyjne hybrydy, miękkie hybrydy, a nawet tradycyjne samochody spalinowe w tym segmencie. 

BYD Atto 2 dostępny od ręki: Poznaj ofertę

Bazę stanowi benzynowa wolnossąca jednostka 1.5, która odgrywa rolę generatora. W słabszym wydaniu układ hybrydowy rozwija 177 KM, a w mocniejszym 204 KM. Mocniejszy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s, czyli podobnie co wersja elektryczna. Za przeniesienie mocy na przednie koła odpowiada przekładnia e-CVT, a baterie LFP mają 18,3 kWh pojemności.

Na rynku w I kwartale 2026

Europejski debiut Atto 2 DM-i odbędzie się w tym tygodniu podczas wydarzenia Fleet Europe Days w Luksemburgu. W listopadzie samochód zostanie zaprezentowany przedstawicielom mediów, a jego przedsprzedaż rozpocznie się niedługo po oficjalnej prezentacji. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w pierwszym kwartale 2026 roku. 

Przeczytaj źródło