Od 25 października funkcjonariusze w całej Polsce przyjęli kilkadziesiąt zgłoszeń o nieuprawnionych wypłatach z kont jednego z banków. Wydano również aktualizacje dotyczące bankomatów, a sam bank opublikował stosowne oświadczenie. Co ze skradzionymi pieniędzmi klientów?
Fala bezprawnych wypłat z bankomatów
W niedzielę Santander Bank Polska, instytucja ciesząca się dużym zaufaniem klientów w kraju, oficjalnie poinformował o wykryciu nielegalnych transakcji dokonywanych przy użyciu kart płatniczych jego klientów. Jak wyjaśniło biuro prasowe banku, przestępcze operacje miały miejsce w bankomatach należących do sieci współpracującej z Santanderem.
Bank zapewnił, że sprawa jest traktowana bardzo poważnie, a służby prowadzą śledztwo w celu ustalenia sprawców i zminimalizowania skutków dla klientów. Santander apeluje jednocześnie, by użytkownicy kart monitorowali swoje konta i niezwłocznie zgłaszali wszelkie podejrzane transakcje.
Niezwłocznie po wykryciu zdarzenia, wszystkie karty, które zostały lub potencjalnie mogły zostać dotknięte przestępczym działaniem, zostały zabezpieczone. W banku, we współpracy z operatorem urządzeń, trwa pogłębiona analiza źródła zdarzenia — podejrzewamy zamontowanie nakładek skanujących na bankomatach sieci współpracującej. Zespoły techniczne operatora urządzeń sprawdzają wytypowane bankomaty - poinformował Santander.
fot. shutterstock/casa.da.photoPolicja zabrała głos ws. znikających pieniędzy z kont
Przedstawiciele banku zapewniają wszystkich swoich klientów, że pozostają w stałym kontakcie z organami ścigania. Pracują również nad przygotowaniem zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa.
Do sprawy odniósł się także rzecznik wielkopolskiej policji mł. insp. Andrzej Borowiak. Przyznał, że w samym Poznaniu odnotowano ok. 70 zgłoszeń w tej sprawie. Co więcej, podobne sytuacje miały miejsce na przestrzeni ostatnich godzin także w innych miejscach w Polsce.
Zdaniem naszych analityków to zorganizowana, grubsza akcja - zaznaczył przedstawiciel policji.
Policjanci Biura Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej Komendy Głównej Policji monitorują na terenie całego kraju zgłoszenia dotyczące nieuprawnionych wypłat z kont indywidualnych klientów.
W tej chwili zgłoszenia dotyczą klientów tylko jednego banku❗️
Funkcjonariusze skupiają… pic.twitter.com/TwhIko7vd3
Santander wyjaśnia, co z pieniędzni klientów
Wszyscy klienci Santandera są proszeni o zachowanie spokoju, ponieważ środki pieniężne z ich kont, które zniknęły stamtąd w niewyjaśnionych okolicznościach, mają wrócić na nie lada moment.
Bank, po wykryciu transakcji oszukańczych, niezwłocznie wdrożył rozwiązania uniemożliwiające przestępcom dalsze działania. Środki klientów, które zostały w ten sposób skradzione, zostaną zwrócone w poniedziałek - zapewnia bank.
Korzystając z okazji, bank zaapelował także do wszystkich klientów, aby przykładali dużą uwagę do wyglądu bankomatów, z których korzystają. Podejrzenia powinny budzić zwłaszcza ślady ingerencji osób trzecich. Widząc taką sytuację, są proszeni o kontakt z infolinią pod numerem 1 9999.






English (US) ·
Polish (PL) ·