Bezprawne wypłaty z bankomatów w całej Polsce. Santander wyjaśnia, co dalej ze skradzionymi pieniędzmi

3 dni temu 5

Od 25 października funkcjonariusze w całej Polsce przyjęli kilkadziesiąt zgłoszeń o nieuprawnionych wypłatach z kont jednego z banków. Wydano również aktualizacje dotyczące bankomatów, a sam bank opublikował stosowne oświadczenie. Co ze skradzionymi pieniędzmi klientów?

Fala bezprawnych wypłat z bankomatów

W niedzielę Santander Bank Polska, instytucja ciesząca się dużym zaufaniem klientów w kraju, oficjalnie poinformował o wykryciu nielegalnych transakcji dokonywanych przy użyciu kart płatniczych jego klientów. Jak wyjaśniło biuro prasowe banku, przestępcze operacje miały miejsce w bankomatach należących do sieci współpracującej z Santanderem. 

Bank zapewnił, że sprawa jest traktowana bardzo poważnie, a służby prowadzą śledztwo w celu ustalenia sprawców i zminimalizowania skutków dla klientów. Santander apeluje jednocześnie, by użytkownicy kart monitorowali swoje konta i niezwłocznie zgłaszali wszelkie podejrzane transakcje.

Niezwłocznie po wykryciu zdarzenia, wszystkie karty, które zostały lub potencjalnie mogły zostać dotknięte przestępczym działaniem, zostały zabezpieczone. W banku, we współpracy z operatorem urządzeń, trwa pogłębiona analiza źródła zdarzenia — podejrzewamy zamontowanie nakładek skanujących na bankomatach sieci współpracującej. Zespoły techniczne operatora urządzeń sprawdzają wytypowane bankomaty - poinformował Santander.

santanderfot. shutterstock/casa.da.photo

Policja zabrała głos ws. znikających pieniędzy z kont

Przedstawiciele banku zapewniają wszystkich swoich klientów, że pozostają w stałym kontakcie z organami ścigania. Pracują również nad przygotowaniem zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa.

Do sprawy odniósł się także rzecznik wielkopolskiej policji mł. insp. Andrzej Borowiak. Przyznał, że w samym Poznaniu odnotowano ok. 70 zgłoszeń w tej sprawie. Co więcej, podobne sytuacje miały miejsce na przestrzeni ostatnich godzin także w innych miejscach w Polsce. 

Zdaniem naszych analityków to zorganizowana, grubsza akcja - zaznaczył przedstawiciel policji.

Policjanci Biura Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej Komendy Głównej Policji monitorują na terenie całego kraju zgłoszenia dotyczące nieuprawnionych wypłat z kont indywidualnych klientów.

W tej chwili zgłoszenia dotyczą klientów tylko jednego banku❗️

Funkcjonariusze skupiają… pic.twitter.com/TwhIko7vd3

— Polska Policja 🇵🇱 (@PolskaPolicja) October 26, 2025

Santander wyjaśnia, co z pieniędzni klientów

Wszyscy klienci Santandera są proszeni o zachowanie spokoju, ponieważ środki pieniężne z ich kont, które zniknęły stamtąd w niewyjaśnionych okolicznościach, mają wrócić na nie lada moment.

Bank, po wykryciu transakcji oszukańczych, niezwłocznie wdrożył rozwiązania uniemożliwiające przestępcom dalsze działania. Środki klientów, które zostały w ten sposób skradzione, zostaną zwrócone w poniedziałek - zapewnia bank.

Korzystając z okazji, bank zaapelował także do wszystkich klientów, aby przykładali dużą uwagę do wyglądu bankomatów, z których korzystają. Podejrzenia powinny budzić zwłaszcza ślady ingerencji osób trzecich. Widząc taką sytuację, są proszeni o kontakt z infolinią pod numerem 1 9999. 

Przeczytaj źródło