Atak na klientów z urządzeniami z systemem Android
Dalsza część tekstu pod wideo
Przestępcy wyłudzają dane karty przez fałszywą aplikację banku i NFC.
Bank na swojej oficjalnej stronie internetowej z komunikatami bezpieczeństwa przestrzega przed fałszywymi aplikacjami, które podszywają się pod aplikację Millennium na urządzeniach z systemem Android. Oszuści atakują nas SMS-ami oraz e-mailami, licząc że nie zauważymy podstępu i klikniemy link.
A co się zadzieje po zainstalowaniu aplikacji?
Po zainstalowaniu spreparowanej przez oszustów aplikacji, użytkownik proszony jest o "weryfikację karty" poprzez zbliżenie jej do telefonu (NFC) i podanie kodu PIN. Bank przestrzega klientów, że to jest perfidna pułapka - to sposób, w jaki cyberprzestępcy przechwytują nasze dane.
Jak nie dać się nabrać na ten przekręt?
Bank Millenium przypomina, że bankową aplikację powinniśmy pobierać jedynie z oficjalnego źródła, czyli w tym wypadku ze sklepu Google Play. Warto także pamiętać, że bank nigdy nie prosi o zbliżenie karty do telefonu, ani o podanie kodu PIN. Jeśli aplikacja wysunie takie żądanie możemy być pewni, że mamy do czynienia z oszustwem.





English (US) ·
Polish (PL) ·