Przychody Antywebu w 2024 roku wyniosły 2,56 mln zł, o 10,1 proc. mniej niż rok wcześniej (2,85 mln). W całości zostały wypracowane z emisji reklam i innych usług marketingowych.
Według danych z Mediapanelu w lipcu br. Antyweb odwiedziło 1,38 mln użytkowników, czyli 4,66 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 2 minuty i 13 sekund.
Witryna od kilku lat notuje spadki przychodów. W 2021 roku wyniosły one 3,49 mln zł, a rok później – 3,11 mln.
Z kolei koszty działalności operacyjnej serwisu w ub.r. zmalały o 4,7 proc. do 1,95 mln zł. Wydatki na wynagrodzenia poszły w dół z 1,21 mln do 943,1 tys. zł, zaś te na usługi obce wzrosły z 719,9 do 986,9 tys.
Antyweb z coraz mniejszym zyskiem
Zmniejszyła się też zyskowność Antywebu. Na poziomie sprzedażowym brutto spadła z 805,2 do 613,3 tys. zł, na operacyjnym – z 717,2 do 616,3 tys., a w ujęciu netto – z 659,8 do 567,1 tys. Tymczasem w 2022 roku witryna zarobiła na czysto 837,6 tys. zł, a rok wcześniej – 1,48 mln.
We wrześniu 2022 roku 70 proc. udziałów spółki Antyweb przejęła Interia (grupa Cyfrowy Polsat), płacąc 10,1 mln zł. Resztę walorów ma założyciel witryny Grzegorz Marczak, który pozostaje jej szefem. Natomiast z ramienia nowego udziałowca do zarządu Antywebu dołączyli Janusz Pliszka i Norbert Walkiewicz, a do rady nadzorczej – Stanisław Janowski i Maciej Stec.
W 2024 roku, tak samo jak rok wcześniej, Antyweb całość przychodów wygenerował od firm spoza grupy Cyfrowy Polsat.