Polpharma właśnie ruszyła z przetargiem, którego przedmiotem jest opracowanie narzędzia wykorzystującego algorytmy sztucznej inteligencji do prognozowania wielkości sprzedaży oraz planowania strategii marketingowych dla produktów farmaceutycznych.
Przetarg obejmuje m.in. przeprowadzenie warsztatów z Polpharmą oraz zewnętrznym dostawcą systemu rekomendacyjnego, obejmujących dokładną analizę potrzeb dotyczących danych wymaganych do przygotowania modelu.
Problem z personalizacją strategii marketingowych
Firma wyjaśnia, że projekt jest odpowiedzią na problemy związane z ograniczoną możliwością precyzyjnego prognozowania trendów sprzedaży oraz personalizacji strategii marketingowych.
Zakres prac obejmować będzie między innymi przygotowanie danych do uczenia algorytmu, opracowanie założeń dla modeli, przygotowanie środowiska ML, testy AB i testy w warunkach rzeczywistych. Planowana jest również integracja narzędzia z dotychczasowymi systemami Polpharmy.
Firma podkreśla, że w wyniku przeprowadzonych prac opracowana zostanie innowacja w procesie biznesowym w postaci innowacyjnego narzędzia wykorzystującego algorytmy sztucznej inteligencji do prognozowania wielkości sprzedaży oraz planowania strategii marketingowych dla produktów farmaceutycznych, co zwiększy zdolność do skutecznego reagowania na wyzwania związane z bezpieczeństwem lekowym
Zlecenie przez wybraną przez Polpharmę firmę ma zostać zrealizowane maksymalnie w ciągu dwóch miesięcy od momentu podpisania umowy, które zaplanowano jeszcze na wrzesień.
Wartość projektu wynosi szacunkowo ok. 31,3 mln zł.