Kolejarze wydadzą miliardy złotych na rozbudowę torów w największych metropoliach, co m.in. usprawni ruch aglomeracyjny. Najdłużej na zakończenie prac poczeka Warszawa
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe na dniach podpisze umowę na przebudowę ostatniego odcinka linii kolejowej nr 7 z Warszawy do Lublina. Chodzi o fragment w prawobrzeżnej części stolicy – od stacji Warszawa Wawer do Otwocka. Za 1,5 mld zł linie zmodernizuje firma Trakcja, która kilka lat temu została przejęta przez PKP PLK. Po zakończeniu prac – jesienią 2028 r. podróż pociągiem z Warszawy do Lublina wreszcie skróci się do obiecanych 90 minut. Kolej na tej trasie stanie się konkurencyjna względem przejazdu samochodem czy autobusem po trasie S17. Przebudowa odcinka z Warszawy do Otwocka ma jednak też duże znaczenie dla samej stołecznej aglomeracji, bo na tym odcinku powstanie dodatkowa para torów, co pozwoli odseparować ruch podmiejski od dalekobieżnego. Będzie można zwiększyć częstotliwość kursów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich. Na terenie dzielnicy Wawer kilka przejazdów przez tory zostanie zastąpionych przez tunele i wiadukty.
Przebudują stację Warszawa Wschodnia za 4 mld zł
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

1 miesiąc temu
22




English (US) ·
Polish (PL) ·