Przychody GetHero w 2024 roku sięgnęły 80,5 mln zł, po wzroście o 24,6 proc. z 64,59 mln przed rokiem. Agencja, specjalizująca się w działaniach influencer marketingowych na YouTubie i TikToku, ma za sobą kolejny wzrostowy rok. W 2022 r. wypracowała 53,41 mln zł wpływów, a rok wcześniej – 47,38 mln.
W ub.r. wpływy sprzedażowe netto poszły w górę r/r z 65,32 do 77,44 mln zł, zaś wynik ze zmiany stanu produktów – z -729,7 tys. do 3,06 mln. Przychody od kontrahentów krajowych zwiększyły się z 33,71 do 48,31 mln zł, zaś te od tych z zagranicy zmalały z 31,61 do 29,13 mln.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Dynamika kosztów operacyjnych GetHero była wyższa niż w przypadku przychodów: wzrosły one o 28,5 proc. do 81,26 mln zł. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usługi obce poszły w górę z 57,35 do 71,96 mln, te na wynagrodzenia – z 3,96 do 4,65 mln, a na ubezpieczenia i inne świadczenia pracownicze – z 682,9 do 880,2 tys.
Strata wskutek amortyzacji marki
Natomiast koszty amortyzacji podskoczyły z 959,7 tys. do 3,22 mln zł. Agencja w sprawozdaniu zaznaczyła, że zeszłoroczna kwota to wydatek jednorazowy, dotyczący amortyzacji znaku towarowego.
Ów koszty przesądził, że rentowność spółki zmalała poniżej zera: na poziomie operacyjnym z 1,34 mln zł zysku do 869,8 tys. straty, a w ujęciu netto – z 964,4 tys. zysku do 1,19 mln straty (przy wzroście kwoty podatku dochodowego z 235,5 do 498,1 tys.).
W konsekwencji kapitały własne GetHero (jedynym udziałowcem agencji jest niemiecki koncern Webedia) zmalały z 12,55 do 11,41 mln zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023